Conditie in SW eigenschap functie

Hallo

In een eigenschappentabel moet ik, afhankelijk van de lengte van een onderdeel, een tekst of een andere tekst weergeven:

iif ( « testlongueurbarre@test . SLDPRT » > 1000 , 1 , 2 )

Als ik de formule maak met de numerieke waarden 1 en 2 als resultaat, is het resultaat 1 of 2, afhankelijk van de test.
maar het is niet 1 of 2 maar tekst die ik wil weergeven

iif ( « testlongueurbarre@test . SLDPRT " > 1000 , " Staaf 1 " , " Staaf 2 " )

Afgezien hiervan levert een fout op " de syntaxis van de vergelijking is niet correct ", wat zou de oplossing zijn?

Bij voorbaat dank.

Hallo
Ik denk niet dat het direct in de eigenschappen mogelijk is. Voor zover ik weet, manipuleren vergelijkingen alleen numerieke waarden in termen van resultaat en op geen enkele manier tekst.
De enige oplossing die ik op het eerste gezicht zie, is om door een familie van Excel-onderdelen te gaan en de verwerking in Excel uit te voeren, wat veel waarschijnlijker is om dit soort "berekeningen" uit te voeren.

3 likes

+1 voor de deelfamilie, u kunt altijd uw 1-2-3 houden en in Excel de test doen om de gewenste tekst toe te wijzen, en deze opnieuw injecteren in SW in Reference bis die de tekst zal hebben.
Ik maak van deze gelegenheid gebruik om te vragen uit welke SW-versie we de vergelijkingen kunnen gebruiken? In 2019 is hij er niet.
Bij voorbaat dank.

@FUZ3D de vergelijkingen waren er al in 2010:
https://help.solidworks.com/2010/French/SolidWorks/sldworks/LegacyHelp/Sldworks/Parts/Entering_Equations.htm
Je hoeft alleen niet op de juiste plek te zoeken.
In een assemblage of onderdeel gereedschapsmenu en vervolgens vergelijking (voeg indien nodig het menu-item toe):

Nee dat is het helemaal niet, ik gebruik ze ook sinds 2009 :wink: , maar het zit in de eigenschappen, zoals op de screenshot van Stephd. In 2019 hebben we de keuze tussen numeriek of tekst of datum en ja/nee, maar geen vergelijking in de categorie type gegevens.

Even een opmerking, en dit geldt ook voor mij, Lees de berichten goed en niet wat je denkt te begrijpen :wink: (een aantal van ons heeft vorige week dezelfde fout gemaakt op een andere post)

1e regel na de Hallo→ In een eigenschappentabel ... :innocent: