Kegelfunctierevolutie: schets en plan

Hallo, ik heb een probleem met het maken van een omwentelingskegel op een onderdeel. Dit is om het maken van een punt voor een ronde af te ronden.

Het probleem komt voort uit het feit dat mijn cirkel een buiging van 10° heeft en ik zou willen beginnen vanaf het einde van de cirkel die dus niet meer in het klassieke referentievlak X,Y,Z ligt. Ik begreep dat ik een vlak moest nabootsen om mijn driehoeksschets te kunnen maken aan de basis van mijn 30 mm hoge omwentelingskegel, Maar ik kan dit verdomde plan niet maken (ik denk dat ik te nieuw ben in industrieel ontwerp. Bijgevoegd is de

grelinette_dent.sldprt

als je een bol hebt gemaakt die ik door het lezen van de vraag begrijp 

Op deze bol zeg je dat je een buiging van 10° hebt gecreëerd 

Dus je hebt assen van symmetrie gemaakt van deze genoemde bol en deze via een vlak

Dus je hoeft alleen maar dit vliegtuig te nemen om deze driehoek te creëren en de revolutie te maken

plaats een of meer afbeeldingen die we niet allemaal dezelfde versie van SW hebben

@+ ;-)

Ik wil een piek (de kegel) toevoegen aan een volledige cirkel. En ik kan geen tutorial vinden om dit nieuwe vliegtuig te maken om de schets van de basisdriehoek van de kegel te tekenen.

Een afbeeldingsbijlage

dent_cone.jpg

Hallo

Ik kan je munt niet openen, want pas in 2016 is hier een nepmunt die ik heb gemaakt om je het principe te laten zien.

dent_cone.sldprt
1 like

Hallo

Ik heb vandaag geen toegang tot Solidworks.

Ik zie 2 oplossingen:

1. Maak een vlak op de as van je tand en maak een omwenteling

2. Door een gladstrijking te ondergaan.

• De balans opmaken van een ongebruikelijk plan
  • Cirkelvormig profiel selecteren
  • Selecteer het punt als profiel.

Vriendelijke groeten

Yannick

@ Maxime

Toon ons uw kaart 

Om dit te doen, zie je je boom van de schepping 

Leg uit hoe je je ronding en bocht hebt gemaakt

in theorie volgens de manier waarop de procedure was verlopen

We zouden plannen moeten vinden die overeenkomen met uw as van uw vaste cirkel

@+

1 like

Het is me gelukt om de kegel te maken. Wat voor mij ingewikkeld is, is het maken van een referentieplan met 1e, 2e, 3e referentie. Ik slaagde erin om de as van de ronde te maken en vervolgens twee assen op de cilinder aan het einde, waardoor ik een adequaat plan kon hebben. Aan de andere kant, de algemene theorie om een plan te bouwen, kan ik niet vinden en nog minder voor solidworks

dent_cone_ok.jpg
1 like

Rest ons alleen nog de vraag te sluiten

door het rechts van het antwoord aan te vinken dat het mogelijk maakte om het gestelde probleem op te lossen

Dit maakt het gemakkelijker om het beste antwoord op de gestelde vraag te vinden zonder de hele COM-thread te lezen

@+ ;-) 

1 like

Hallo

Je stuk varieert niet in je bovenste vlak.

Ik nam dit plan als ref voor mijn schets en ik drukte mijn streken op het bestaande volume

grelinette_cone_1.jpg
1 like

Voor een kegel is het niet nodig om met één omwenteling een driehoekige schets te maken. Het enige wat je nodig hebt is het getij en een punt op een vlak met de juiste afstand en gebruik de afvlakkingsfunctie. Zie voorbeeld in mijn stuk van de vorige post.

1 like

@ac Cobra 427

We zijn het erover eens dat er verschillende manieren zijn om hetzelfde onderdeel in Solidworks te maken

Persoonlijk zal ik voor het hoofdgedeelte beginnen met een geëxtrudeerd profiel volgens een traject, waarbij ik de buiging van 10° integreer in de omtrek van het traject.

Wat betreft de manier om de kegel te maken, het is hetzelfde, er zijn verschillende manieren.

Wat me in de schets van de revolutie duwt, is de tijd die nodig is om het stuk te reconstrueren

Op de foto zie je het verschil tussen jouw methode en de mijne;)

reconstruction.jpg
2 likes

@pascal + 1

Waarom zou je het simpel maken als het ook ingewikkeld kan ;-)

Ja, door middel van modelleren, en vooral voor grote assemblages

De noodzaak om de bouw te vereenvoudigen is begrijpelijk

en daardoor de reconstructietijd tot een minimum te beperken

maar ik denk niet dat onze sollicitant er is........ ;-)

@+ ;-)

2 likes

@gt22

Daar zijn we het helemaal mee eens.

Ik maakte van de gelegenheid gebruik om terloops een eenvoudigere basisconstructie voor te stellen.

In plaats van een cilinder te maken gevolgd door een buiging ("complexe" methode), maak je een baan van de tandvorm, extrudeer je een cilinder en voeg je de kegel toe.

Voordelen (vanuit mijn bescheiden oogpunt):

Basisplannen zijn voldoende om alles te bouwen

Het traject is zeer eenvoudig aan te passen

we blijven in volume (wat SW het leukst vindt)

Het bestand is snel in reconstructietijd

Ik ga op deze manier te werk omdat we de profielen buigen en de operator dus de afmetingen heeft om het onderdeel te vormen en wat de reconstructie betreft, is het bijna nul omdat we altijd de blokkeerbalk gebruiken die dit probleem oplost.