Ik heb al de tutorials gezien om een kegel te maken en deze te kunnen uitvouwen met een omwenteling van 359° en de toevoeging van een vouw.
Mijn behoefte is iets geavanceerder omdat ik graag de ontwikkeling van een conus zou willen verkrijgen MAAR met een overlapping van het plaatwerk om de assemblage van de conus bij puntlassen mogelijk te maken.
Heeft iemand een idee?
Geschatte afmetingen: hoogte = 1200 mm, Øbas = 500 mm, Øhaut = 450 mm, 50 mm overlapping, dikte 1,5 mm.
Je maakt een normale kegel van rand tot rand en vervolgens voeg je een lijn toe aan je vlakpers (een schets met de nodige afrondingen + 50 mm extrusie die nodig is voor de overlap).
Vervolgens om de juiste breedte te maken, afhankelijk van of je een zijde maakt of niet.
U moet niet de omwentelingsfunctie gebruiken en vervolgens ombouwen naar plaatwerk, maar overgangsvouwen.
Je maakt de onderste vorm en vervolgens de bovenste vorm van het vliegtuig dat je eerder hebt gemaakt, dan gebruik je de overgangsvouw plaatwerkfunctie zoals in mijn laatste die ik had bijgevoegd in het vorige antwoord (deel teste_02.sldprt) gemaakt in SolidWorks 2016
Nou, als ik geen keus heb, probeer ik het zo te doen, ook al past het niet echt bij me;)
Ik heb echter nog steeds een probleem, wanneer ik probeer de methode van uw ac-cobra-bestand te reproduceren, kan ik de 1e schets niet selecteren... Die lijkt identiek aan die van jou. Enig idee??