Converteer alle solidedge-onderdelen naar solidworks met de featureworks-functie

Hallo allemaal.

Ik werk aan een machine die is ontworpen onder Solidedge en wij
Laten we het verplaatsen naar SolidWorks 2018.
Om te voorkomen dat ik alles opnieuw in 3D hoef te tekenen, dacht ik eraan om het solidedge-gedeelte te openen
met solidworks (wat een geïmporteerd lichaam geeft) en vervolgens de
featurewerkt met featureherkenning om een boom te reconstrueren. Vervolgens open ik elke schets van de functies om de
Schets (het is om sneller te gaan, in plaats van relaties en dimensies terug te brengen)

Daarna neem ik mijn stuk op.

Ik denk dat het waarschijnlijk mogelijk is om een macro te maken die in bulk verwerkt kan worden
Alle documenten in dit dossier.

Het probleem is dat ik wat je een beginner zou kunnen noemen, een blauwe en zelfs een novice ben
Een beginner in macro :slight_smile:

Weet iemand van jullie of het speelbaar is? En heb je aanwijzingen?
Ik heb net de macro-opnamefunctie getest, maar ik weet echt niet hoe ik die moet gebruiken, ik zit echt in de mist ondanks deze verdomde hittegolf.

Bedankt voor je feedback.
Macro-conversie solidedge_SW2018.swp (38 KB)

Al een heel gemiddelde functie voor een onderdeel, dus om een veelheid aan onderdelen in batch te extraheren om een machine te maken, denk ik dat het een hel wordt.
En zelfs als het op een of andere manier zou werken en de structuur van het onderdeel min of meer correct was, stel je dan de dag voor dat je een onderdeel van de machine moet aanpassen...

Voor mij zit de beste oplossing tussen je scherm en je stoel, en het lijkt mij de enige haalbare oplossing voor productie.

Niet de verwachte oplossing, noch de snelste, maar de enige die je een correct resultaat kan geven. (volgens de cartoonist!)

1 like

Ik ben het helemaal met je eens over het principe. Behalve dat dit een bestaande machine is die al 3 of 4 keer is gebouwd. Dus ik neem aan dat hij dat niet zou moeten doen
Slechts een paar procent van de onderdelen worden aangepast tijdens de assemblage en ontwikkeling.
Bovendien hebben we, gezien de grootte van de machine, het over meer dan 1000 uur werk.
We hebben zelfs overwogen om de onderdelen alleen in de geïmporteerde carrosserie te laten zitten en alleen
indien nodig een aanpassing, bouw het in 3D op.

Ik heb hetzelfde gedaan van Topsolid naar Solidworks op 2-3 belangrijke machines (meer dan 5-6 maanden), een paar jaar geleden en persoonlijk te veel risico met de feature manager, ik heb nooit een correct onderdeel gekregen (behalve een heel eenvoudig onderdeel, dan 1000...)
Aan de andere kant, het transformeren van de machine en het overleggen van wat je opnieuw tekent, ja, dat is voor mij zelfs verplicht. En ja, het is lang (minder dan het bestuderen met 0), maar het is in ieder geval betrouwbaar.
Hoe dan ook, de macro moet haalbaar zijn, maar ben je sneller om deze macro te maken, mogelijk betrouwbaar te maken en daarna te testen? (Wees voorzichtig, vrij complex macro, zie nog meer, zeer goede kennis van VBA of .net verplicht)

Bedankt voor deze feedback, we hebben al een onderaannemer die een subset herbouwt met de featureworks-functie.
Ik ga op deze subset letten om te controleren of alles overlapt
correct om eventuele afwijkingen te detecteren.

1 like

Het is vooral de keuze van gebruikte functies die vaak catastrofaal is voor deze eigenschap, evenals de absoluut niet-functionele ribben...

Anders is de makkelijkste manier om je onderdelen te conen een goede walsmachine :crazy_face: :crazy_face: :crazy_face::