Ik werk nog steeds in Solidworks 2022, maar ik denk dat mijn vraag niet beperkt is tot de softwareversie. In onze assemblages werken we voornamelijk met de " Standaard " configuratie. Naarmate ons werk vordert, worden er andere configuraties op deze assemblages gemaakt (meestal de "Transport "-configuratie ).
Kun je me vertellen of het mogelijk is om de " Standaard " configuratie als prioriteit te openen, zelfs als er ondertussen andere configuraties zijn aangemaakt?
Momenteel opent Solidworks onze assemblages op de laatst actieve configuratie, maar het is niet per se de meest " leesbare " configuratie...
PS: Ja, het zou mogelijk zijn om een macro te maken voor het openen (of sluiten) van assemblies, maar ik hou niet echt van de kant van " macro geïntegreerd in ontwerpbomen " die dit zou opleggen.
PS2: Met de Mycad-tools kan ik ook " integratie " gebruiken om de actieve configuratie van de assemblies af te dwingen, maar ook dat is niet echt een duurzame oplossing.
Voor zover ik weet is het niet mogelijk, SW opent opnieuw op de laatste actieve configuratie op het moment van sluiten/opslaan. Het is een beetje hetzelfde gedrag op PDM, waar de data van de actieve conferentie wordt weergegeven (meestal een absurditeit in de context van tekeningen zonder configuratie).
Kan een macro dat? Aangezien er een mogelijke keuze is bij het openen van een SolidWokrs-document?
Ik vroeg het aan een oude AI-slimme vriend
"Om ervoor te zorgen dat deze opening in de " Standaard " configuratie systematisch is zonder dat de macro elke keer handmatig hoeft uit te voeren, is de meest efficiënte methode om het open-event van het SolidWorks-bestand te onderscheppen via een add-on macro of opstartscript."
Je kunt optioneel een opnamemacro maken die ' standaard ' selecteert en opslaat. Vervolgens maak je een persoonlijk pictogram dat deze macro aanroept en plaats je het pictogram naast het klassieke save-icoon.
Destijds had ik er een gemaakt om helemaal in te zoomen voordat ik begon (waardoor je een SW-icoon hebt dat eruitziet).