Is het mogelijk om op hetzelfde model een configuratie te hebben met een schetsherhaling en een andere zonder?
Ik ben er nog niet achter hoe ik een configuratie aan een herhaling moet toewijzen. Als ik de herhaling uit één configuratie schrap, wordt deze uit alle configuraties verwijderd.
Wanneer u dubbelklikt op de functie waar de schetsherhaling zich bevindt; Het aantal keren verschijnt en daar lijkt het mij dat als je erop dubbelklikt, je een venster hebt dat wordt geopend of je kunt het nummer typen en aan het einde van de regel heb je een pijl en als je erop klikt, kun je kiezen
Dus bedankt voor de info, want voor een herhaling van 2 of meer keren werkt het, maar niet in mijn geval; Ik wil van 1 keer naar 2 gaan, behalve dat we geen waarde lager dan 2 kunnen instellen
Ik zeg je, mensen hebben maar één doel; Voorkom dat mensen vooruitgaan!!
Ik herinner me hoe ik het probleem had omzeild, in het oppervlak is er een functie verwijder het gezicht en ik had het 1e gat van de herhaling verwijderd en maak een herhaling van de functie door de twee opties te koppelen)dubbelklik op de functieherhaling om het gezicht te verwijderen en daar neem je het aantal keren en je zet een = en je dubbelklikt op je functie of de schetsherhaling wat is en selecteer het nummer en daar zijn de twee gekoppeld en hoeft u alleen de functie voor het verwijderen van gezichten naar behoefte te activeren / deactiveren. Ik hoop dat je begrijpt wat ik schrijf, want voor mij is het duidelijk in mijn hoofd, maar als ik naar buiten kijk, is het niet erg duidelijk
Ik geloof dat tijdens een herhaling van een schets of een functie, de waarde niet minder dan 2 mag zijn.
Aan de andere kant, wat je kunt proberen, is om een familietafel in de kamer te maken waar je de functies kunt verwijderen die je niet nodig hebt dankzij " $ETAT@Naam van uw functie "
In het geval van de bovenstaande tabel, in mijn " Standaard " configuratie, is de functie zo actief opgelost
Het is verrassend dat dit verhaal zo ingewikkeld is
Ik zal je methoden nog steeds testen, maar ik begin te twijfelen aan de relevantie van mijn gebruik van schetsherhaling voor een configuratie.
In de tussentijd zijn hier enkele details die kunnen inspireren.
Het idee is om een paneel te hebben (waarvan het profiel wordt bestudeerd) van radiale ventilatoren, met verschillende combinaties van diameters, opstelling en hoeveelheid. Dus ik wilde de configuraties maken (141412, 141214, 121414, ...), waarvan hier de 121414, d.w.z. de 12cm + een herhaalde 14cm:
Ten slotte is het probleem, zoals @q.nassoy schreef, alleen dat een herhaling (wat het ook is) geen 1 kan hebben als een aantal gevallen. De juiste methode is dus om een functie te maken op grootte waarvan de positie is geconfigureerd, gekoppeld aan een herhaalfunctie waarvan u de stap en hoeveelheid configureert en de verwijderde toestand als q 1.
En persoonlijk is het niet één functie, maar 2 of 3 per maat: het verwijderen van cirkelvormig materiaal, een gat en een herhaling (als je zeker weet dat je maar 4 gaten zult hebben, kun je het opslaan)
Hallo Nb voorkomens 1 het werkt in schetsmodus, maar niet in functiemodus. Met andere woorden, het werkt 1 occ herhaling van bijvoorbeeld een cirkel maar niet 1 cilinder. En dat is waar het wordt verdraaid. In de schetsmodus werkt het op één voorwaarde. Je moet niet direct 1 oc aanmaken. Maar maak ten minste twee occs, ga dan door de configuratietabel en vervang 2occ door 1 occ. Deze methode werkt niet in de functiemodus.
Maar ik zou het in dit geval anders aanpakken. Ik zou 3 blokken maken in één schets (12,14 en 14). Ik creëer 3 onafhankelijke ontvoeringen. Dan de configuratie die de verwijdering activeert / deactiveert. Blokken omdat ze makkelijk verplaatsbaar zijn.
Is het mogelijk om constructielijnen om te schakelen naar massieve lijnen en vice versa, van de ene configuratie naar de andere?
Het idee zou zijn om een schets te maken met 3x 12, met hun entiteiten in de bouwmodus of normaal, en vervolgens een enkele verwijdering toe te passen. En hetzelfde met een 2x 14 schets. Ik zou de modus van de betreffende lijnen omschakelen, zodat ze in aanbouw zijn of niet, afhankelijk van de configuratie.
Ik begrijp het, maar ik denk het niet. Daarom heb ik individuele verwijderingen voorgesteld, omdat het met slechts 1 schets en 3 extrusies een groot aantal varianten kan creëren. Maar om de hele schets te gebruiken zonder een gebied te hoeven selecteren, denk ik dat je van elk blok 3 onafhankelijke schetsen moet gebruiken. Ik ken geen methode om te schakelen tussen bouwlijn en massief.
Dus uiteindelijk ben ik aan het uitzoeken hoe ik het probleem moest aanpakken, altijd met het doel om het zo eenvoudig mogelijk te maken. Ik bedenk 2 oplossingen, de een even eenvoudig en haalbaar als de ander.
De eerste, simpelweg profiteren van het feit dat een ontvoering die wordt toegepast op entiteiten buiten de grenzen van een lichaam, negeert deze entiteiten. Het is dan voldoende om een enkele schets te hebben met alle diameters, herhaald op hun maximale hoeveelheid (op dit 3x12 en 2x14 project). Vervolgens moet u een verwijdering op deze schets toepassen. En aangezien wat er buiten is wordt genegeerd, kan ik, door alleen te spelen op de plaatsing van de entiteiten en de afstand tussen hun herhalingen, alle combinaties krijgen en ze toewijzen aan de configuraties...
Tweede oplossing, die het vorige principe overneemt, maar deze keer speelt op het aantal keren (via tip van @ac_cobra_427 bedankt). Dus je zult me vertellen " we kunnen niet minder dan 2 voorvallen hebben ", inderdaad. Tenzij ze verspreid zijn over de 2 assen! Met 2 voorkomens in X kunnen we teruggaan naar slechts 1 in Y. Dus met kopie X buiten de perken (en dus genegeerd), mogen we Y=1 zetten en hebben we slechts één zichtbare gebeurtenis.