Standaard configuratie met automatische bubbels

Hallo

Ik word geconfronteerd met een probleem dat waarschijnlijk eenvoudig op te lossen is. Maar ik kan de hulp van solidworks (in het Engels of Frans) hiervoor niet begrijpen.

Ik maak gebruik van een aantal custom properties (eigenschappen gedefinieerd in 3D). Deze zijn goed gedefinieerd en werken zorgeloos als ik ze in een tekening noem. Ze werken ook als ik ze bel via een automatische bubbel.

Wat ik graag zou willen, is dat standaard wanneer ik op automatische bubbel klik, de functie direct wordt geconfigureerd met een aangepaste eigenschap (altijd hetzelfde) en een vooraf gedefinieerde stijl (ik begreep de hulp zo'n beetje, ik denk dat ik eruit kon komen door een nieuwe stijl in de bibliotheek te maken).

Ik zou graag willen weten hoe ik dit moet instellen. Maar vooral, hoe je het standaard instelt (we hebben enkele elementen die bestand zijn tegen Smart Properties, we proberen het ze zo gemakkelijk mogelijk te maken). De uiteindelijke manipulatie zou (idealiter) moeten zijn: klik op automatische bubbel, valideer, controleer of er geen fouten in het plan staan.

Als iemand me kan helpen de hulp te ontcijferen (of als ze de procedure kennen die ik moet volgen), bedank ik ze bij voorbaat 

Hallo

De oplossing van consternatie die we hebben gevonden, is om een eerste bubbel te plaatsen, de aangepaste eigenschap en de stijl die we willen toe te wijzen, en deze vervolgens te kopiëren met CTRL + C en CTRL V, of deze te kopiëren met een CTRL-klik + muisbeweging.

Edit: anders een oplossing

Stel hier de ballonstijl in: Extra> Opties> Documenteigenschappen> Annotaties> Ballonnen en opslaan in sjabloon.

En voor de standaardtekst, zie hier in het vak "tekst":

https://forum.solidworks.com/servlet/JiveServlet/showImage/2-322770-55893/Custom+Balloon.jpg

Hier aangeboden :

https://forum.solidworks.com/thread/36370

2 likes

Bedankt, het lijkt te werken

EDIT: Ik sprak weer te snel. Deze oplossing werkt alleen voor het geselecteerde document (het is niet standaard ingesteld). Maar het is al een grote stap, ik zal proberen de rest te beheren

EDIT²: Ik heb gevonden, gewoon de documentopties wijzigen zoals je hebt aangegeven, maar voor het bestand layout.drwdot dat in het Solidworks-sjabloonbestand zit. Op die manier heeft elke nieuwe tekening standaard de aangepaste automatische ballon. 

1 like