Momenteel heb ik een bibliotheek met keel- en verzinkafdichtingen, en we maken een nieuwe voor elke eivormige en langwerpige vorm, afhankelijk van het onderwerp.
Mijn doel zou zijn om alles in dezelfde bibliotheek te groeperen en dankzij de afgeleide configuratie de gewenste vorm te kiezen die configureerbaar blijft.
Als vius een afgeleide configuratie gebruikt; U moet uw kamer nog steeds registreren met de nieuwe configuratie. Ik heb een bibliotheek met standaardonderdelen gemaakt die ik naar mijn behoeften open en transformeer en ik sla deze op als.
Als u naar het tabblad Kamerconfiguratie gaat, moet u "een configuratie toevoegen" selecteren. Daar kunt u uw onderdeel aanpassen, vervolgens kunt u in de assemblage kiezen welke configuratie van uw onderdeel u wilt gebruiken.
Ja het is mogelijk, ik heb het al gedaan. Ik raad je aan om een revolutie te laten functioneren met een ellips als profiel en niet als een cirkel. Hiermee kunt u de vorm (alleen ovidius) naar wens aanpassen, voor een groef of verzinking, afhankelijk van de configuratie, terwijl u slechts één functie behoudt.
Al is het maar torische gaten, een familie van onderdelen lijkt mij de oplossing om op zijn plaats te zetten. Met een niet-cirkelvormig schetsprofiel (zoals wat jr_1 bijvoorbeeld biedt) kunt u ook uw gewrichten met "werkende" afmetingen hebben.
Als ik het goed begrijp, moet je alles in één stuk opnieuw doen en x config.
Ik neig naar de uitgeversconfiguratie die, wanneer je een onderdeel invoegt, je vraagt wat je wilt. Als de configuratie bestaat, biedt hij deze u aan, anders wordt deze automatisch gemaakt.
De gevouwen kant is dat hoe meer je dit onderdeel gebruikt, hoe meer je je configuraties verrijkt.
De keerzijde is dat elke keer dat je een stuk invoegt, het je vragen stelt.
Om beter te begrijpen dat ik een onderdeel beschikbaar maak (sw2016), maak je een drag drop in een assembly.
Als het is om "Een functie toe te voegen" in een PRT,
(bijvoorbeeld een deur, we willen aan één kant een afdichting toevoegen)
"Een bibliotheekfunctie maken" zou het meest geschikt zijn
(met de mogelijkheid om al dan niet een "Externe Verwijzing" te behouden om de toevoeging van een nieuwe configuratie met terugwerkende kracht mogelijk te maken)
Ter herinnering: "Externe referenties" maken deel uit van de functies die "Solidworks tot de dood verzwaren"
Dus als het niet nodig is, gebruiken we ze niet.
Anders, als de behoefte in een ASM is, dan zou de oplossing om door een "Config Room" te gaan het meest geschikt zijn (met of zonder een uitgever, afhankelijk van uw smaak).