In de 2015-versie van Solidworks is het mogelijk om componenten te herhalen volgens een zeer praktisch patroon,
Ik ben op zoek naar een herhaling van componenten terwijl ik de mogelijkheid heb om de configuraties van de verschillende instanties te wijzigen;
Ik moet inderdaad buizen van verschillende diameters herhalen, maar ik moet een constante opening tussen deze verschillende buizen houden. Het is mogelijk om de configuratie van de instanties te wijzigen nadat de functie is gevalideerd, maar de afwijking is niet meer de juiste.
Wetende dat ik 400 buizen moet plaatsen als iemand een oplossing heeft, zal het me veel helpen
Hallo, ik denk dat het de optie "Referentiepunt" is (bij het maken of bewerken van een curve of schetsgestuurd patroon)
Dat zal het probleem oplossen: je moet de oorsprong van het onderdeel kiezen, nadat je ervoor hebt gezorgd dat de buis gecentreerd is op de oorsprong.
Anders een meer pragmatische oplossing: we maken de herhaling, dan verwijderen we hem, dan gebruiken we de volledig beperken van de schetsfunctie die zoveel dimensies toevoegt als nodig is, dan creëren we de onderdeelfamilie door al deze dimensies toe te voegen. Uit de onderdeelfamilie kan de diameter van de buizen worden gekend in relatie tot hun configuratienaam, om een formule voor de afstand te creëren. Een beetje bewerkelijk maar het werkt...