We hebben zojuist 2 HP Z420 stations aangeschaft met NVidia K4000 grafische kaarten (3GB). Dit lijkt een zeer goede configuratie te zijn, maar het bedieningspaneel van de driver van de kaart is relatief ingewikkeld om in te vullen om het meeste uit de hardwareconfiguratie te halen.
Heeft iemand van jullie informatie over hoe de verschillende regels in te vullen.
Het is niet eenvoudig, zoals @gt22 zegt, het gaat erom hoe je wilt werken.
Door de prestaties gaandeweg te verhogen, kunt u de prestaties testen terwijl u controleert of de rest van de machine goed volgt.
Om het in te stellen, raad ik je aan om een goed groot bestand (montage) op Grabcad te downloaden (bijv. Fateh MERRAD's Audi R8 https://grabcad.com/library/audi-r8--2 ) en met dit bestand te testen.
Als de configuratie goed volgt op zo'n assemblage, zal het noodzakelijkerwijs volgen op minder substantiële assemblages:)
Met stuurprogramma's die zijn gedownload van de SolidWorks (http://www.solidworks.com/sw/support/videocardtesting.html) site, is het niet nodig om specifieke parameters in te stellen, ik zou het zelfs afraden omdat de meeste SolidWorks-gebruikers deze wijzigingen niet aanbrengen.
Over het algemeen geldt dat als uw stuurprogramma in uw configuratie werkt, u het moet bewaren en alleen moet wijzigen als u grote grafische problemen heeft of als de technische ondersteuning u dit adviseert.
We gebruiken al zeer grote assemblages en het verbaast me om te zien (via het nvidia hulpprogramma voor grafische kaartanalyse) dat het geheugen van de kaart heel weinig wordt belast (ongeveer 1 GB van de 3) en dat de GPU heel weinig wordt gebruikt...
Ook lijkt Solidworks in solidworks heel vaak vast te zitten en zegt de statusbalk "Graph Generation". Op dit moment werkt de processor van de grafische kaart niet meer.
Stom genoeg heb ik de indruk dat het grafische gedeelte niet door de grafische kaart wordt afgehandeld, maar door de processor van de machine.
De processor doet inderdaad veel dingen in SolidWorks en bovendien wordt hij niet volledig gebruikt voor multi-core.
Wat zijn precies de grafische problemen? omdat het vak "Open GL-functies emuleren" kan worden gebruikt om de grafische kaart te ondervragen.
Procedure:
- Reproduceer het grafische probleem
- Alle documenten in SW gesloten
- Ga naar de opties, het vakje "Open GL-functies emuleren" is niet langer grijs, vinkte de
- Reproduceer het grafische probleem, als er geen grafisch probleem meer is, moet u de grafische kaart de schuld geven, want deze optie deactiveert deze. In dit geval hebt u een nieuw ondersteund stuurprogramma op de SolidWorks-site getest met uw station.
Waarschuwing: u moet niet vergeten deze optie altijd uit te vinken voor klassiek gebruik van SolidWorks.