Configuratie van de kamerfamilie

Hallo, ik zou graag willen weten of het mogelijk was, in een familie van kamers, om de ene kant zo te configureren dat deze verandert volgens de andere.

Laat me het uitleggen, ik zou graag willen dat wanneer ik bijvoorbeeld mijn "Buishelling" afmeting verander (laten we zeggen dat ik deze verander in 45°), mijn "B/E inclinatie" en "B/S inclinatie" afmetingen automatisch overschakelen naar 45° ook.

Ik gebruik nooit de onderdelenfamilies, dus ik heb geen idee hoe het werkt.

Ik ben bezig met SolidWorks 2018. 

famille_de_piece.png

Hallo

U kunt de functie ''=If(E2=360; 90; 45)", bijvoorbeeld in cel F3 en hetzelfde voor cel G3

In uw kamerfamilie past het zich dan automatisch aan volgens de waarden die u hebt ingevoerd

Ik blijf beschikbaar als je vragen hebt

Goedemorgen

1 like

Dank u voor uw antwoord! Inderdaad, uw functie werkt goed, maar er doet zich een ander probleem voor, in dit specifieke geval moet ik ervoor kunnen zorgen dat alle zijden elkaar volgen volgens de hoek (en de lengte, maar één probleem tegelijk) van mijn buis, het probleem is dat de helling van mijn buis niet alleen varieert tussen 0° en 45°, alle waarden ertussen moeten ook binnenkomen de vergelijking (d.w.z. bij 1°; 2°; 3°ect... tot 45°).

Dus de functie werkt niquel, maar het is een beetje te "binair" voor wat ik wil doen ^^

Jij ook goedemorgen

U kunt eenvoudig de andere hoeken toevoegen volgens "=Als(E2=360; 45; (als(E2=359;44...))"

En als je meer ruimte hebt, kun je deze in een andere kolom toevoegen, waarbij je de naam "$commentaire"  plaatst zodat Solidworks deze niet verwijdert

of doe het op verschillende kolommen en dan op de laatste kolom, het neemt degene die past volgens :), je hoeft alleen maar de 45 te vervangen, door het vak met betrekking tot de gewenste waarde:)

1 like

Heel erg bedankt, ik zal het proberen!

1 like

Hallo

Waarom zet je de waarden B/S en B/E = niet op die van de helling van de buis met de vergelijkingen? 

Het zal voorkomen dat er veel kolom in het gezin is, maar het moet altijd het geval zijn.

Vriendelijke groeten.

1 like

Wat moet dat betekenen? Ik begrijp niet echt wat je bedoelt mandragora.

Ik heb nog een laatste kleine vraag en dan zal ik je niet meer lastig vallen, dat beloof ik!

Ik denk dat het mogelijk is, maar ik weet niet hoe ik het moet doen, kan ik een dimensiewijziging aanbrengen op basis van twee waarden? Bijvoorbeeld, de waarde van "L-zijde" gewijzigd in "buishelling" EN "buislengte"? 

Ah! Ik begrijp wat je bedoelt alruin, het is goed doordacht, maar ik kan het niet omdat de hoek niet hetzelfde is voor de buis en de B / S en B / E

kijk naar de bijlage om te zien hoe mijn vergelijking eruit ziet (het eerste getal komt overeen met de hoek van de buis en het andere met de hoek van de B/S en B/S) 

equation.png

Ja, het is mogelijk om dit te doen

Je moet hetzelfde doen op 2 kolommen waar je de waarde van L hebt met helling en een 2e met de lengte

En dan zet je in de laatste cel een element om je te laten kiezen welke waarde je wilt nemen:)

Maak je geen zorgen, val ons niet lastig, we zijn hier om te helpen;)

Super! Bedankt voor je hulp! 

1 like

Graag gedaan:)

Uiteindelijk hoefde ik alleen nog maar de functies in elkaar te nesten, ik voeg mijn eindtabel toe met mijn geneste vergelijking

equation.png
1 like