Configuratie van CAD-hardware

Hallo

Ik wil een nieuwe pc kopen waarmee ik sets kan maken op Inventor (2015)  tot 1000 onderdelen zonder noodzakelijkerwijs te renderen.

Lijkt de volgende configuratie u voldoende?

-Telefoon Xeon E5-1620 v3, 3,5 GHz

- 8 GB DDR3-RAM

- Nvidia Quadro K620

Dank u voor uw antwoorden!

Hallo, zoals je op de link kunt zien, raden ze 12 GB RAM aan. Voor de rest ziet de configuratie er redelijk goed uit.

http://knowledge.autodesk.com/support/inventor-products/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/System-requirements-for-Autodesk-Inventor-2015-products.html

Ja zoals gezegd @ PL 

Boste de ram

Kies een SSD harde schijf voor het systeem en de logboeken

Je grafische kaart is echt het minimum dat een Quadro 2000 naar mijn mening verstandiger zou zijn geweest

@+;-))

1 like

Ja, voor de ram dacht ik eraan om naar 16 GB te gaan.

En voeg ook een SSD toe.

Aan de andere kant is het voor de grafische kaart vooral om mijn diplomaproject te doen, dus ik wil niet per se investeren in een quadro 2200 om een complex project te doen en dan kleine sets.

1 like

u mio computer die tweedehands pc's verkoopt met configuraties voor grafische logboeken

Zie deze link

http://www.materiel-informatique-occasion.com/stations-de-travail-occasion_147_0_0_0_p1-cX.html

Als je niet te veel wilt uitgeven, valt het allemaal onder de garantie

Verschillende mensen hier op de site kopen pc's, desktop of laptop

En ze zijn blij je te zien volgens je budget ;-)

@+ ;-))

Na een zwakkere configuratie kan de software ook worden uitgevoerd, maar het kan langer duren om sommige bewerkingen uit te voeren. Als het echt te traag is, verminder dan gewoon de grafische opties. Trouwens, waarom Inventor en niet SolidWorks?

Verwacht in plaats daarvan 12 of 16 GB RAM

Voor 1000 stuks zou een QUADRO K2000 je een plezier doen.

Met de SSD kunt u uw onderdelen sneller laden en openen, maar heeft geen effect op het scherm of het lopende werk... Daar kun je op besparen.

Succes

1 like

@gt22: Bedankt voor de link, er zijn inderdaad behoorlijk goede aanbiedingen, ik zal erover nadenken.

@ .PL: Ja zeker, maar op dit moment heb ik een laptop met een niet zo geweldige graphics en 500 tot 600 stuks draait het nog steeds zonder al te veel problemen. Uitvinder omdat het de software is die op mijn school wordt gebruikt (en die best goed gedaan is denk ik).

Bedankt allemaal voor jullie feedback

1 like