Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de status van een functie te koppelen aan één of meerdere configuraties.
Kortom, ik heb een model waarop ik verschillende configuraties heb, van dit model maak ik een andere variant (nieuw onderdeel met zijn code maar variant van de eerste). De configuratie wordt alleen gebruikt om de ruwe en machinaal bewerkte staat te hebben.
Wat ik zou willen, is dat bij het wijzigen van het model, als ik besluit een functie uit te schakelen, ik zou willen dat deze wordt gedeactiveerd op mijn 2 configuraties. En dat, omgekeerd, een functie niet is gekoppeld als ik deze in de ene configuratie activeer die hij op de andere niet activeert.
U voegt uw functie in uw kamerfamilie in en u gebruikt verwijderd, niet verwijderd, waarmee u de configuratie kunt kiezen waarop uw functie wordt geactiveerd.
Ja, het is mogelijk, maar je moet letten op de schetsreferentie, als je een functie als referentie neemt voor een andere functie, zal het verwijderen van de eerste de tweede verwijderen.
Zodra de configuratie is gemaakt, klikt u met de rechtermuisknop op de functie en configureert u vervolgens de functie
Vanaf hier kunt u aangeven of u de functie in de verschillende configuraties wilt activeren of deactiveren. U kunt zelfs meerdere functies tegelijk selecteren, zie onderstaande afbeelding.
Bij het aanmaken van een configuratie neemt SolidWorks automatisch de actieve/verwijderfunctie van de huidige configuratie over.