CREO 2/3 hardware configuratie

Hallo allemaal, we willen graag onze computerhardware upgraden om te migreren van Proe Wildfire 4 naar Creo 2/3.
Na het raadplegen van de minimale hardwarevereisten op de PTC-website, had ik graag wat feedback gehad van uw ervaringen met betrekking tot de computerhardware die u gebruikt (besturingssysteem, Nvidia of ATI grafische kaart, hoeveelheid geheugen...) en mogelijk de compatibiliteitsproblemen kennen die u mogelijk bent tegengekomen.

Ter informatie, we doen voornamelijk modellering, matrijsontwerp, tekening en CAD/CAM 
Vriendelijke groeten

Hallo

Ik zit op Creo 3 met een huurcontract voor de apparatuur.

De pc dateert van september 2014.

Op de afbeelding de config.

Voor de grafische kaart is het een NVIDIA QUADRO K2000.

Welke software gebruik je voor CAM? Een Intel Core-processor is misschien beter geschikt voor CAM.

S.B

config.jpg
2 likes

Hallo

Ik heb Creo 2.0 in huis die goed draait op 4GB RAM en een Nvidia grafische kaart.

En hier is mijn werkconfiguratie:

3 likes

Voor CAD/CAM gebruik ik PRO NC Machining van Ptc, voornamelijk 3D verspanen

Ik raakte in de war, het is Intel Core voor CAD-computing.

Ik heb het gecorrigeerd in mijn oorspronkelijke bericht.

Ik weet niet wat PTC aanbeveelt voor CAM, maar Powermill stelt hoge eisen aan de pc-configuratie.

S.B

1 like

Ik denk dat de volgende configuratie voldoende zou zijn.

Wat denk je?

config_creo.pdf

Om je de waarheid te zeggen, hoewel ik op dit moment in DELL zit (vanwege het huurcontract kies ik niet), geef ik de voorkeur aan HP-werkstations.

Ik heb nog nooit problemen gehad met de luidsprekers.

Ik heb geen netwerkkaart gezien op uw configuratie?

S.B

1 like

Precies, ik moet een beetje snel in de opties hebben geklikt, maar ik zal het niet vergeten bij het valideren van de bestelling.

Heeft u stabiliteitsproblemen gehad met uw station?

Ik heb Creo2 geïnstalleerd op mijn HP station dat dateert uit 2010 en ik heb een terugkerende crash (blauw scherm) wanneer ik een 2e bestand open.

Nee, ik heb op dit moment geen problemen met het DELL station.

Op mijn oude HP station (Z400) werkte ik met Wildfire 5.

Ik heb Creo er niet op geïnstalleerd.

1 like

Ik heb hetzelfde station, het is waar dat ik met Wildfire nooit problemen heb gehad.

1 like

Het probleem met het blauwe scherm komt vaak voort uit een geheugenprobleem.

Kan ontoereikend of onbevredigend zijn

2 likes

Inderdaad, ik draai met 3 GB RAM en op een 32-bits XP pro.

Daar komt het probleem zeker vandaan.

Ik had het probleem vorige week.

Ik had een 2GB RAM stick die niet meer werkte. Dus bij de minste video crashte het.

Ik zie dat je prestatie-index rond de 4,2 en 5,9 ligt. Het detail van wie het systeem vertraagt, zou interessant zijn.

capture_performance_copie.png
2 likes

Voor mij is het schijfoverdracht.

Als alternatief, als u echt met weinig geheugen moet werken, kunt u proberen de grootte van het virtuele geheugenbestand te vergroten.

Het is langzamer als je in het virtuele geheugen bent, maar het kan helpen.

indice.png

@s.b. als je overschakelt naar SSd in systeemschijf ga je heel snel omhoog in index 

Ik geef toe dat ik verschillen heb gezien, zowel bij het opstarten van de pc als bij het starten van de applicaties

1 like

Het lijkt mij dat deze prestatie-index niet meer bestaat op Windows 8.

@Tomalam, het is niet omdat je een klein briefje hebt, dat je het in het klein moet weergeven. ;))

1 like

Sorry dat ik nog jong ben, dus ik kan lezen!  ;)

config.jpg
2 likes

@tomalam welke grafische kaart heb je?