Hallo
Ik werk aan standaard solidworks 2018 en ik maak een bepaalde tekening voor mijn klant (met name de kleurcodes).
Ik werk aan mijn plannen in .dwg, maar het probleem is dat op mijn assemblages en onderdelen, eenmaal getekend met solidworks, de aslijnen van het gat niet worden weergegeven. Ik moet de tekenopstelling zo instellen dat ze verschijnen, of het nu een gat is dat is gemaakt met de boorwizard of een gat dat is gemaakt met een eenvoudige extrusiefunctie.
Tweede vraag, ik kan de regel die overeenkomt met mijn draadrepresentaties niet vinden.
Ik heb bijvoorbeeld een draad in zijaanzicht, de buitenste lijnen van de draad verschijnen in zwart, behalve dat deze lijn bijvoorbeeld een verborgen lijn is en magenta kleur moet hebben volgens de kleurcodes van mijn klant. Groen als het duidelijk is, maar dat is het niet en ik kan de bijbehorende regel niet vinden.
Derde vraag:
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om mijn verschillende onderdelen zo in te stellen dat ik een merkteken, een materiaal, een debiet en een hoeveelheid kan aangeven en dat ik een nomenclatuur van de verschillende elementen krijg? Ik besteed veel tijd aan het uitstellen van alles met betrekking tot mijn algemene en definitieplannen.
Ik werk namelijk op draftsight om alle 2D te nemen en de borden naar mijn klant te sturen, dus als het mogelijk is om dit op draftsight te doen, heb ik er ook geen last van, zolang ik mijn werktijden maar kan optimaliseren.
Bij voorbaat dank,
Vriendelijke groeten