PC-configuratie voor solidworks2014

Hallo

Kunt u mij vertellen welke grafische kaart u gebruikt om te renderen?

Bij voorbaat dank.

Hallo

Op mijn pc heb ik een Nvidia quatro 2000 en de 2014 draait erg goed.

Render je ermee?

Hallo

Voor de weergave is het aantal cores van de processor belangrijk, de grafische kaart neemt een achterbank in!

De resultaten van verschillende werkstations / configuraties kunnen worden vergeleken op de website van SolidWorks:

http://www.solidworks.com/sw/support/shareyourscore.htm

De laatste Render-kolom is de render. Aan de andere kant ben ik bang dat te lage waarden bevooroordeeld zijn.

4 likes

Hallo

Op mijn pc heb ik een NVIDIA quatro FX 3800 en de 2014 werkt erg goed.

OK Wordt er een minimum aantal aanbevolen?

Het hangt af van de frequentie van de renderings (één keer per week, meerdere keren per dag) en de gevraagde kwaliteit: ik moest renderen op een 32-bits dual core voor een poster van 4 bij 3 meter voor een show, en het duurde bijna 80 uur...

Daarna zijn 8 cores aan te raden, het duurt alleen langer, dus als je de machine 's nachts laat draaien, is het niet echt een probleem om 4 cores te nemen...

Je hebt ook veel RAM nodig denk ik, 8 GB best snel, het lijkt een minimum (maar met 16 GB zal het waarschijnlijk beter draaien!).

2 likes

Zoals Lucas zegt,

Het is niet de grafische kaart die berekent, maar de processor(s).

Neem een quad-core in i5, het is meer dan genoeg.

Voor de grafische kaart neem je in ieder geval de quadro 2000. maar ik raad je meer een 4000 aan

2 likes

Bovendien zien we tijdens een render elke processor weergegeven door een klein geel vierkantje: bij 8 cores delen we de rendertijd door 2.

Maar het is altijd een kwestie van de verhouding "tijdwinst/financiële investering" die moeilijk te beoordelen is!

Maar in ieder geval: de weergave zal precies hetzelfde zijn met het slechtste en het beste werkstation!

Het enige dat zal veranderen, is de rekentijd !!

3 likes

Rendering software is ook belangrijk!! Voor dezelfde weergave van dezelfde kwaliteit duurt Solidworks 360 Photo Viewer tussen de 8 en 10 keer langer dan keyshot .... Niet te verwaarlozen dus!

Intel Xeon 6 cores 3,33 Ghz / 24 GB ram / 3 GB Nvidia

1 like

Je hebt het allemaal gezegd.

Vaak denken mensen dat je een racebeest nodig hebt om aan kwaliteit te winnen. Natuurlijk niet!

Het is gewoon om tijd te besparen. (En ook zodat de machia niet in brand vliegt:p)

1 like

Dank u voor uw antwoorden,

Ik heb een 6 core met 12 GB RAM

Als ik een rendering maak van 2x1,5m ben ik daar ongeveer 50 uur mee bezig, de assemblage heeft een 15e van de onderdelen.

1 like

Hallo

Ik kom terug op het onderwerp, zelfs als ik niet goed weet over renderproblemen in solidworks, ik ben vooral bezig met simulatieproblemen.

Het probleem met Solidworks (welke versie dan ook) is dat het single-core is! Ik heb dit probleem bij simulatie waar alleen het rekenproces (star.exe) multicore is. Alles wat met het  solidworks.exe proces draait, is single-core. Dus of er nu 2, 4 of 8 cores zijn, het is nutteloos, alleen de pure frequentie van de processor grijpt in.

Na een advies over uw configuratie, 12 GB ram lijkt mij een beetje laag. Als je geen SSD harde schijf hebt, moet de SWAP tijd enorm zijn.

Ter informatie, ik had prestatieproblemen met een DELL T3600-station in SAS-schijf, ik heb zojuist een SSD HDD toegevoegd voor de tempo-bestanden (Windows en SolidWorks), het was dag en nacht. Het enige probleem is de fabrieksgarantie van DELL... het laat een scheet als het geen DELL-schijf is

1 like