Configuratie PC

Hallo

Ik heb zojuist Solidworks18 SP 5 geïnstalleerd op een Dell-werkstation dat is uitgerust met twee Xeon E5-2609 op 2.4 GHz 8 cores, 2 Nvidia Quadro 4000-kaarten en 128 GB RAM. Dus a priori verwachtte ik eervolle optredens te hebben. Ik heb een prestatietest gedaan met het hulpprogramma SolidWorks en daar zie ik een zeer gemiddelde beoordeling, zelfs bijlage. Is dit normaal? Zouden er SolidWorks- of machine-instellingen zijn om te optimaliseren? In feite zie ik geen groot verschil met een ander station dat is uitgerust met een Xeon W3520 op 2.66 GHz en een Nvidia Quadro FX3800 en 6 GB RAM.

Bedankt en een fijne dag verder

test_t7600_27_janvier_2019.png

Ik denk dat de bleke is

de snelheid van de processor (s)

voor sw heb je een proc nodig die een Max draait

boven 3,4 GHz

Minimaliseer het aantal harten

onder andere

en een gecertificeerde + recente grafische kaart

@+;-)

1 like

Bedankt voor de info

Fijne dag

SW maakt bijna geen gebruik van multicores (behalve voor de berekening van tekeningaanzichten), bovendien geloof ik ook dat W7 de multiprocessor niet ondersteunt, wat verklaart waarom je banale prestaties hebt.

Hallo

al met al doe ik het niet zo slecht met mijn Windows 10 laptop, Intel Core I7 op 2.9 Ghz, mijn 16 GB ram en mijn niet-gecertificeerde geïntegreerde grafische kaart (oké, ik heb de RealView niet, maar aangezien het me niet kan schelen, is het niet erg).

Voor SW 2017:

Vriendelijke groeten

Het lijkt mij dat hij multicore gebruikt voor rendering, toch? Het is de enige applicatie waar ik een krachtige computerrij heb kunnen maken!

Hallo

Voor renderings -dus met Photoview 360- is het niet Solidworks,  maar een geïntegreerde versie van MODO (foundry ex Luxology) wat een programma is dat native is geschreven voor multi-cores.

Ook "Visualize", beschikbaar sinds 2018, is ook multi-core, omdat het een integratie is van Bunkspeed, dat ook native multi-core is. De naam moet worden gewijzigd, maar het is dezelfde code met verbeterde interfaces gewijd aan SW en beweging , wat ook een externe code is die lange tijd in SW is geïntegreerd. (beweging heette vroeger Animator, ontwikkeld als een Peri, een add-on van SW door een vrijwillige programmeur)

Aan de andere kant, hoewel u zich geen zorgen maakt (gezien uw versie van SW), moet u weten dat SW in de 2019-versie veel moeite heeft gedaan om de code te verbeteren, zodat het de grafische kaart meer, maar vooral op een geoptimaliseerde manier gebruikt.

Vriendelijke groeten