Dat is goed voor de titel, alles is gezegd. Ik zocht maar vond niets concreets. Ik heb een assemblage van X-onderdelen met een steek van 2500 mm van 250 tot 3000 mm. Ik wil graag via een menu naar beneden scrollen om van de ene configuratie naar de andere te schakelen. Ik heb de indruk dat het niet haalbaar is.
U hebt geprobeerd uw stap te sturen via een familie van onderdelen (Excel-tabel) waarmee u de verschillende configuraties in een assemblage kunt wijzigen via een vervolgkeuzemenu.
Nou, ik heb een 4-delige montage. Ik heb 12 configuraties en om van de 3000-assemblageconfiguratie naar de 2750-assemblage te gaan, zou ik dit graag willen doen vanaf het eigendomsbord en niet door de vastgoedbeheerder zoals we gewoonlijk doen. Ik weet hoe ik het met een onderdeel moet doen, het is eenvoudig, maar een montage is dan het mysterie????
Zie bijgaand voorbeeld met een Sioux-list! (als ik het verzoek goed begrepen heb...)
Ter verduidelijking: de naam van de onderdeelconfiguratie is gelijk aan de lengte.
zo hoef ik in de vergadering alleen maar de kolom $CONFIGURATION@PartName te maken en de 1e waarde in te voeren, dan de 2e en dankzij Excel uit te rekken tot de gewenste waarde.
Deze truc is alleen haalbaar als de configuratienaam numeriek is.
Dit is de enige truc die ik heb gevonden om een grote batch assemblages te maken die zijn geconfigureerd met een onderdeel dat veel configuraties bevat.
Nee, het is niet echt wat ik zoek, ik wil niet naar de Property Manager, want als je configureert en te weinig configureert, vind ik het onverteerbaar. Terwijl een eenvoudig vervolgkeuzemenu (naar mijn mening) gebruiksvriendelijker is.
Ik zal je een voorbeeld geven, ik heb een schroefringmoer die wordt bestuurd door de eigenschappentabel. Ik weet hoe ik de schroef, ring en moer onafhankelijk van een van de autre.la moet aandrijven, bijvoorbeeld als ik om een M6-schroef vraag, zou het cool zijn als de moer naar M6 en de ring zou gaan. En het zou ook cool zijn om te kunnen kiezen of de wasmachine L LL M Z is. Met configuraties is het eenvoudig. maar met een property board dan ben ik nog steeds op zoek.
Hallo Obi Wan, Ik begreep niet waar je precies heen wilde: wat je "Property Array" noemt, is de custom property array?
Betekent dit in dat geval dat je een persoonlijke prop hebt die je maat bepaalt (om in lijn te blijven met je voorbeeld)? Dus, wetende dat de configuratie-array is gebaseerd op XL, zou u deze eigenschap kunnen gebruiken om de aangeroepen configuratie aan te sturen.
Aan de andere kant, om een venster te hebben met een vervolgkeuzemenu / selectievakje / keuzerondje, tenzij je een macro doorloopt, zie ik geen enkele functie die dit biedt.
Hoi, sorry voor mijn gebrek aan aanwezigheid op het forum.
Ja, ik denk dat het mogelijk is :), helaas zit ik nog steeds op SP5 van de 2016-versie en kan ik je bestanden niet openen.
Allereerst kun je met het formulier aangepaste eigenschappen en sommige formules met het vergelijkingsvenster delen bekijken/verwijderen met de status 1 of 0 van een eigenschap (zoals checkbox en formule Kamer 1 = eigenschap 1).
Maar zo niet, waarom gebruik je dan niet het Lib Feat Part?
@ a.leblanc Ik ben al gevorderd op formules met de vergelijkingsvenster, maar bijvoorbeeld alleen al om de grootte van een ring volgens de Ø geeft het zijn = IIF ( "D1@Esquisse1" = 6 , 18 , IIF ( "D1@Esquisse1" = 8 , 22 , IIF ( "D1@Esquisse1" = 10 , 27 , IIF ( "D1@Esquisse1" = 12 , 32 , IIF ( "D1@Esquisse1" = 16 , 40 , IIF ( "D1@Esquisse1" = 20 , 50 , IIF ( "D1@Esquisse1" = 5 , 16 , 100 ) ) ) ) ) )
dus als ik de toestand van de wasmachine toevoeg, d.w.z . Z M L LL, is het te doen, maar hallo lijn.
Maar het spoor om de lichamen te verwijderen is goed.