Solidworks werkende netwerkconfiguratie

Hallo

Ik zou graag willen weten wat de beste hardwareconfiguratie (HP indien mogelijk) en software is om met 10 mensen een werknetwerk onder solidworks uit te rollen.

We zijn uitgerust met HP Z600 werkstations en ons huidige netwerk maakt het erg lastig om met meerdere mensen te werken.

Bij voorbaat dank

Hallo

Wat is op dit moment strafbaar, het werk van 10 aan identieke projecten, de tijd die het kost om bestanden te openen, de tijd die nodig is om op te slaan, ....?

@+

Hallo

Dit is voornamelijk de openingstijd en back-up. Met meerdere mensen aan hetzelfde project werken is te overzien.

Staan de bestanden op een dedicated server of als een schijf op een server?

Staan de stations op dezelfde schakelaar? Is het gigabit?

Want we hebben het hier over netwerkdistributie en niet over de kracht van het werkstation. 

Op een disc dan zon server met Switch in gigabit.

De stations zijn geen probleem, daar zijn we het mee eens

Op een disc dan zon server met Switch in gigabit.

De stations zijn geen probleem, daar zijn we het mee eens

Maakt u gebruik van een EPDM?

Ik merkte in mijn oude doos dat het niet de assemblageonderdelen waren die vertraagden, maar de gedeelde bibliotheek.

dus op een doe-het-zelf manier is het om elk een bibliotheek op zijn werkstation te hebben en het onderdeel met een specifieke ref in te voegen in de montagebehuizing (dus dupliceert tripolon tananon van identiek onderdeel) of door een systeem te gaan dat dit beheert (vandaar de EPDM onder anderen)

De enige echte oplossing is EPDM. De eerste lading is lang, maar aangezien de EPDM de bestanden automatisch repatrieert naar de "lokale cache" van uw machine, werkt u lokaal en maakt u dus misbruik van de prestaties van uw harde schijf.

@SEPPM. Gerarld heeft gelijk, SolidWorks houdt niet van gedeelde bestanden. Dat wil zeggen dat de eerste die een bestand laadt geen probleem heeft, maar zodra uw bestand alleen wordt gelezen omdat het al op een eerste computer is geladen, kan de laadtijd met 7 worden vermenigvuldigd!!

Doe een test:

Geen solidworks open.

Opent een SolidWorks en een middelgrote assemblage in opgeloste modus: maal de laadtijd.

Open vanuit een ander station dezelfde assemblage (die alleen-lezen zal zijn omdat deze al open is op uw eerste station): time de laadtijd.

1 like

Hallo!

Het volgen van een ccna online training over alphorm, het heeft me enorm geholpen om gegevens veilig te delen met mijn team van technici.