Vereenvoudigde configuratie / Vereenvoudig het geheel

Hoi allemaal

Ik werk aan vrij zware assemblages en ik zou graag een vereenvoudigde configuratie voor de kopassemblage willen maken, zodat deze gemakkelijker opent en werkt (navigatie, weergave, sectie...).

Ik heb een werkwijze: ik maak multibody stukken (die in de duizenden geteld worden, vrij zwaar) en maak dan een assemblage van meerdere onderdelen. Mijn hoofdset inclusief deze assemblages. In principe heb ik 3 niveaus: SET, Assembly, multibody piece.

Ter informatie, ik gebruik geen montagebeperkingen, al mijn onderdelen hebben dezelfde oorsprong, dus alles staat overal vast. En ik heb nergens schroeven.

Om de onderdelen lichter te maken, heb ik tot nu toe functies (zoals lichaamsherhaling) in de verwijderde staat gezet, in een 'EENVOUDIGE' configuratie. Ik creëer de 'SIMPLE' configuratie in de assemblage en in het geheel.

Mijn vraag: is dit de juiste methode om de opening van de algemene vergadering te verlichten? Met andere woorden, laadt SW functies die zich in de verwijderde staat bevinden of bouwt het alleen opnieuw op wat actief is? Omdat het nog steeds lang duurt om te laden...

Heeft u anders, afgezien van het speedpak, een meer geschikte oplossing?

Bedankt voor je hulp!

1 like

Hallo 

Heeft u beperkingen tussen uw onderdelen? Betekent dit dat ze mobiel zijn ten opzichte van elkaar?

Dimitri

1 like

Hallo, activeert u de blokkeerbalken in de kamers om de automatische reconstructies van alle kamers te beperken???

Anders lijkt uw methode geschikt. Beperk de configuraties. van elke kamer, maak vereenvoudigde functies en beperk de vrijheidsgraden (afwezig in uw huis) 

Cdt

2 likes

@dimitri: Al mijn onderdelen zitten vast in de montage. Er zijn geen beperkingen nodig, omdat ze allemaal al in de ruimte zijn gepositioneerd ten opzichte van dezelfde oorsprong.

@G.Sloubi 1: Ja, ik gebruik de vergrendelingsstangen op alle onderdelen. Maar soms heb ik de indruk dat hij toch herbouwt.

Bedankt

Heel goed, ik begreep het niet meteen. Voor het overige ben ik het eens met wat G.Sloubi zei, nadat hij wist dat een vergadering noodzakelijkerwijs een nogal zwaar dossier zal zijn.

Je zult dienovereenkomstig uitgerust moeten zijn qua computers, anders kan het ernstig roeien zijn! 

3 likes

Probeer al je onderdelen in verlicht te zetten en het werk maakt de onderdelen alleen nuttig in normaal

Zo heb je alleen de onderdelen waar je aan werkt toegankelijk

Zie deze uitstekende tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=2Ai7iJNYQMI

@+

Oké, dan blijf ik geduldig! :)

Voor sommige reconstructies van lichaamsrepen duurt het 20-30 minuten om de lichamen op te lossen. Het is loooooong... Dus ik zei tegen mezelf dat er een andere optie moest zijn om lichter te zijn.

Bedankt.

"20-30 min"? Insect.. Even voor de goede orde' wat heb je als configuratie? Aan welke versie van Solidworks werk je?

Je methode om te verlichten is in ieder geval schoon!

1 like

We zijn net overgestapt naar SW 2016 (voordat we in 2013 waren), dus dat is al een kleine verandering!

Hier heb ik bijvoorbeeld net een cirkelvormige lichaamsherhaling (x6) voltooid. Dus ik bevind me met 6000 lichamen in een kamer. Het duurde 40 minuten om alles op te lossen en de lijst met lichamen bij te werken (wat ik niet eens automatisch doe). Dus om de opening lichter te maken, zal ik een configuratie maken door deze functie te verwijderen. Ik heb deze oplossing gevonden, dus als je zegt dat het de juiste is, nou, ik ben blij, maar ik had liever een wonder gehad^^

1 like

Maar in welke omgeving werk je om zoveel onderdelen in je assemblage te hebben?

1 like

Kernmogendheid. Ik modelleer een reactor voor deconstructie. Dus ja, het is super complex!

1 like

Indrukwekkend! En je modelleert alles met SolidWorks?

1 like

Oké, maar wat heb je nodig om 6000 keer te herhalen, als de kamer multi-body is, zal je computer falen!

2 likes

Ja, alles met SolidWorks. In het begin was de methode om simplistische geometrie te maken (geen boren, geen complexe bewerkingen), maar we realiseerden ons dat we details nodig hadden.

Ja, ik moet alles modelleren, want aan het eind moet er een fysieke inventarisatie worden gedaan, dus je hebt het juiste aantal elementen nodig om de juiste eindmassa te hebben.

Heb je een weergave van de tutorial die ik gepost

Het geeft veel informatie om met een minimum aan problemen te werken en geloof me, het werkt

@+

Hallo, ik raad je ten zeerste aan om de speedpack te proberen, het is een specifieke functie voor grote assemblages. Anders moet u kijken naar de solidworks-aanbevelingen voor complexe assemblages:

https://www.my-cad.fr/actualites/tutoriels/conception/be-sous-traitance/ouverture-assemblages-complexes-solidworks/

Met name het voorlaatste punt, het beheer van grote ontwerpen.

Hallo

Als u alleen voor navigatie en reconstructie tijd wilt besparen, raad ik u aan om de blokbalktool te gebruiken, deze voorkomt onnodige verbouwingen.

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/sldworks/t_Freezing_Features.htm

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/r_freeze_bar_shortcut_menu.htm

@gt22: Ja, ik heb de video bekeken en ik heb hem al op deze manier ingesteld.

@.PL: Ja, ik wilde de speedpak proberen omdat ik hem al eerder heb gebruikt, maar het is lang om in te stellen, dus daarom ben ik eerder op zoek naar iets anders, maar ik denk dat ik het erbij houd!

@ac cobra: Ik gebruik de vergrendelingsstang al op al mijn onderdelen.

Bedankt iedereen, ik zal proberen de instellingen te blijven optimaliseren.

1 like

Er is iets dat me ook vertraagt en irriteert: waarom is er bij het wijzigen van de configuratie (montage of onderdeel) een reconstructiebewerking wanneer de blokkeerbalk is geactiveerd en onderaan voor alle onderdelen?

Het is heel normaal dat er reconstructie is door de configuratie te wijzigen

aangezien u het onderdeel van ten minste een of meer elementen van het onderdeel wijzigt,

Dus u opent het bestand en wijzigt de blokbalk Springen naar Auto

Werk niet op een server die lokaal werkt

Maak dus uw bestanden op uw persoonlijke schijf of heb uw eigen persoonlijke PDM en alleen voor u

Werk niet met de gereedschapskist een echte m.... e

Creëer je eigen bibliotheek en geen configues, elk stuk heeft zijn eigen ref

en nog minder afgeleide configue (verboden) ;-)

Controleer elk onderdeel met uw functiestatistiek om de reconstructietijden te achterhalen

Voor je herhalingen doe je alleen oppervlakkige herhalingen

je hebt welke grafische kaart

In de assemblage moet elk element worden beperkt, eenmaal beperkt verwijdert u uw beperkingen en repareert u het onderdeel

Gebruik natuurlijk de speedpack

@+ ;-)

3 likes