Hallo allemaal en heel erg bedankt voor je hulp.
Ik val van mijn stoel als ik de prestatiebeoordelingstool ontdek en wat het me leert....
Ik heb veel tijd besteed aan het bouwen van een complete 3D-bibliotheek van alle componenten die we vaak gebruiken en Béné Inox is mijn belangrijkste bron...
Als ik naar al mijn modellen kijk, is het evaluatierapport erg slecht en wijst het op de hele collectie van Béné en het bedrijf. In feite lijken alle kamers te worden vermeden, en maakt hun principe van delen meer dan nutteloos, het is bestraft.
Ik moet nu al mijn kleppen, flenzen, instrum vervangen en opnieuw doen. Modelleer systematisch de warmtewisselaar, warmtepomp zonder gebruik te maken van de 3d die individueel wordt geleverd
Dit alles verandert de aard van mijn werk en zal me zelfs vertragen naarmate mijn ontwerptijdlijnen korter worden...
Is er niet gewoon een pc-configuratie die dit ondersteunt? (een vaste configuratie voor Solid)
Zijn deze 3D-onderdelen van leveranciers goed gemaakt voor iemand?
Je hoeft het niet allemaal opnieuw te doen.
Een simpele verwijdering van materiaal kan voldoende zijn om een model bruikbaar te maken.
Je hoeft niet alles in één keer te doen, je kunt ze veranderen terwijl je ze gebruikt.
2 likes
Ik geef de voorkeur aan Stefbeno.
Je hoeft alleen nog maar de bestanden die je importeert 'op te schonen' (de gravures voornamelijk in 3D zetten).
Een andere optie: in plaats van elke keer BénéInox-modellen opnieuw te importeren, is het soms beter om een onderdeel (eventueel op basis van die van hen) met configuraties te maken. Dit versnelt ook het normaal openen van uw bestanden (het laden van een schroef in plaats van 8 verschillende modellen omdat de lengtes van de ene schroef naar de andere veranderen). Dit geldt vooral voor alles wat gestandaardiseerd is.
Bij zeer gecompliceerde bestanden kan het inderdaad nodig zijn om een vereenvoudigd volume opnieuw te tekenen.
Nb1: er zijn 3D-bibliotheken die kunnen worden gedownload van de Visisativ-website. Dit kan u veel tijd besparen om te voorkomen dat u echt standaard onderdelen opnieuw moet ontwerpen. Ze hebben met name boekenkasten op biezen (flenzen, ellebogen, enz.).
Nb2: dit is typisch het soort werk dat vrij 'gemakkelijk' kan worden uitbesteed (dienstverlenend bedrijf, zelfstandige, contract voor bepaalde tijd, stagiair..)
Nb3: aangezien je aan het pipen bent, zou het de voorkeur hebben om de componenten zo te plannen dat ze zichzelf beperken met smartmates (of 'soldiworks routing' comoposant maken als je premium-licenties hebt). Dit zou u nog meer tijd besparen in gebruik (vergeleken met het gebruik van 'neutrale' componenten die van internet zijn gedownload).
2 likes