Heeft de vermenigvuldiging van configuraties in een assembly invloed op de prestaties van Solidworks (we zijn in 2021), zoals een nieuwe collega lijkt te zeggen?
We hebben bijvoorbeeld een algemene assemblage met 8 configuraties voor 539.000 KB in 4 subassemblages.
Normaal gesproken niet. Wanneer één configuratie is ingeschakeld, worden de andere uitgeschakeld. De weergavesnelheid is afhankelijk van het aantal actieve onderdelen op het scherm. Ik denk niet dat recente versies van SW op een andere manier werken.
Hallo; Het hangt allemaal af van uw configuratiebeheer...
Stel dat uw assembly geen configuratie heeft: de grootte van het bestand is "N" KB Als u het systematisch opslaan van al uw configuraties hebt ingeschakeld (diskettepictogram voor de configuraties), dan Uw bestand weegt N x (het aantal configuraties) KB... En dit geldt ook voor het gebruik van verschillende configuraties van een onderdeel in een assemblage... (Vink het pictogram aan voor de configuraties)
Zoals Maclane zegt, hangt het allemaal af van hoe u uw configuraties beheert. Waar het een goede gymnastiek wordt voor complexe assemblages, is het configureren van de onderdelen, en deze zullen worden beheerd door de Assembly Configs. We kunnen ook weergavestatussen introduceren.
Bovendien kunt u op het lint twee vensters activeren (in Werkbalken klikt u met de rechtermuisknop op het lint): het venster Configuraties en het venster Weergavestatus.
Dit zorgt voor een weergave die nog steeds relevant is.
Voor Maclane: "de link hierboven, stuurt me niet naar het adres van de tutorial... "Ben ik de enige die niet kan zien?