Configureer meerdere kleuren van dezelfde kamer met de kamerfamilie

Hallo,

Mijn geval betreft een schroefvijl met verschillende maten (Voorbeeld: CHC M3 lg10 tot CHC M12 lg50), en ik wil een kleur toewijzen aan de maat van de schroef en een kleur aan de gereedschapsvoetafdruk.

Dus heb ik een uiterlijk aan mijn schroef toegekend en een uiterlijk aan het verwijderen van materiaal dat de afdruk van het gereedschap maakt.

Ik heb al een familie onderdelen gemaakt om al mijn schroefmaten te regelen. Omdat Solidworks de kleur van het onderdeel al kan vinden via de variabele: " $COULEUR ", heb ik een kolom waarin ik de gewenste kleur voor mijn configuratie toewijs.
Ik kan echter geen variabele vinden voor mijn tweede verschijning, en ik zou het graag via mijn deelfamilie willen kunnen beheersen.
Ik wil erop wijzen dat mijn weergavetoestanden gekoppeld zijn aan mijn configuraties.

Heeft iemand een idee hoe je dit kunt doen?

Hallo,

Als je al een geldige onderdeelfamilie hebt, probeer dan de kleur van je functie (en niet het oppervlak) van een van je configuraties te veranderen en bewerk dan je onderdeelfamilie opnieuw om te zien of die nieuwe parameter krijgt.

Ik heb het geprobeerd in V2020 en het lijkt niet te werken. Nieuwere versies kunnen weergave-toestanden ondersteunen.

Als je materiaal verwijdert met een bibliotheekfunctie, kun je mogelijk de kleur van het .sldlfp-onderdeel beheren en dat het wordt geïmporteerd bij het invoegen van de functie in een onderdeel (onwaarschijnlijk, maar toch te controleren).

Je zou met de materialen moeten kunnen spelen volgens de configuraties (dat is zeker), maar ik weet niet zeker of het uiterlijk hoger kan gaan bij het plaatsen van de onderdeelfamilie.

1 like

Ik zocht gewoon uit nieuwsgierigheid en kon niets vinden.
Ik heb in een familie van stukken iets getest met waarden die de naam van het lichaam droegen. Maar nee, het zou te makkelijk zijn.
De enige mogelijkheid is op het niveau van het onderdeel of een assemblage.

Voor jouw informatie, als je het nog niet hebt gemerkt: de RGB die in een familie van kamers wordt bestuurd, maakt een slimme berekening.

Goed onderzoek, maar ik denk dat het dood is, misschien door een macro te bekijken.

Hallo en welkom Niel_SCHAFER,
Voor mijn deel heb ik dit gevonden=>Welkom bij de SOLIDWORKS Web Help
Misschien kan het je helpen.
Succes.
@+.
AR.

1 like

Dank je voor je antwoord,

Het feit dat ik een materiaal aanbreng op het uiterlijk van mijn materiaalverwijdering verandert natuurlijk niets, Solidworks biedt mij geen extra variabele voor mijn onderdelenfamilie.

Anders heb ik de weergavetoestanden losgekoppeld van de configuraties. Ik kan een kolom $ETAT_DISPLAY krijgen.
Solidworks verandert echter de weergavestatus niet wanneer ik de configuratie verander (omdat de twee niet gerelateerd zijn). En mijn familie van onderdelen overschrijft de weergavetoestandswijzigingen die ik toepas.

Tot slot, als je probeert de weergavetoestanden aan de configuraties te koppelen, krijg je een status via confiq en een unieke naam (dit betekent dat je een weergavestatus niet naar een andere configuratie kunt kopiëren zonder deze te moeten hernoemen zolang de kleuren volgen).

Kortom, ik zal dit handmatig moeten doen en het is jammer, ik heb de indruk dat er alles is wat je nodig hebt om de functies te automatiseren, maar dat het niet met deze toepassing in gedachten is gecodeerd.

Om je de kleuroptie te geven, moet je twee verschillende kleuren (elk in hun configuratie) op dezelfde functie toepassen, waarna hij die aan jou moet aanbieden bij het creëren van de kamer

Voor column $COULEUR vond Solidworks het voor mij. De moeilijkheid is om een tweede kolom te hebben die de kleur van een uiterlijk aanstuurt die op een functie of een gezicht wordt toegepast.