We zijn met 3 in onze BE en we overwegen om onze pc's te veranderen.
Huidige configuratie: -24 GB ram in DDR3
- Intel Xeon 3,33 GHz-processor
- NVDIA Quadro FX3800 grafische kaart
- DD bij 7500 tpm
We werken met SW 14 aan assemblages van ongeveer 300 onderdelen (soms iets meer) en wat we zoeken is een supersnelle opening van onze bestanden, een supersnelle reconstructie van de assemblages en een goede vloeiendheid van beweging tijdens het ontwerp!
Vandaar mijn vraag: welke pc-configuratie heeft u (voor een gebruik dat gelijk is aan het onze)? En welke elementen moeten worden opgeblazen?
Hallo, het beste is om een SSD-harde schijf te hebben voor het systeem en voor de opslag van plannen, componenten enz. Maar op dit moment nog steeds vrij duur.
Ik raad daarom een SSD harde schijf aan voor het besturingssysteem van ongeveer 150 GB
En een Classic Sata harde schijf met 15000 Turs/minuut zoals Lucas aanbeveelt.
Er zijn ook zogenaamde "hybride" harde schijven met een SSD-chip die de snelheid van een conventionele schijf verbetert. (iets goedkoper dan een klassieke SSD.
Afgezien van de snelheid, ligt het voordeel van een SSD in het feit dat deze veel steviger en betrouwbaarder is dan een klassieke schijf, omdat er geen "mechanica" in zit.
Als de projecten op een netwerk zijn opgeslagen, moet u de configuratie natuurlijk aanpassen aan uw omgeving.
(snelle netwerkkabel, enz.)
Wat betreft het RAM-geheugen, de processor en de grafische kaart, alles lijkt mij zeer acceptabel.
Ja, ik vermoedde dat de DD een beetje zwak is, dan werken we ook aan de server, dus misschien kan het spelen!
We hebben op dit moment veel problemen met onze grafische kaart: niet krachtig genoeg of te oud! Nadat de prijzen bij ATI veel lager zijn dan bij NVDIA, weet ik niet welk merk beter is!
Wees voorzichtig, op een gegeven moment zeg je niet waar je bestanden zijn opgeslagen.
Als ze op een server staan, wat het geval moet zijn omdat je met 3 bent, moet je vooral letten op je netwerk, is het geoptimaliseerd, is de server specifiek voor je studiebureau of voor het hele bedrijf, ....
Inderdaad, je kunt nu 15 rpm of beter SSD installeren, als het netwerk niet wordt gevolgd, zal dit allemaal niet veel verbetering opleveren.
@+
Edit: Ik heb het over het netwerk, maar het belangrijkste is ook de server en het type harde schijf dat is geïnstalleerd, want ook daar verandert het het spel enorm...
De SSD werkt heel goed met solidworks, maar het systeem moet wel op een SSD staan en de part plan blibliotheek erop of op een andere SSD
Ik draai met de cruciale M500 480GB voor 200€ geen enkel probleem. het is namelijk raadzaam om automatische defragmentatie voor SSD's uit te schakelen omdat ze hierdoor voortijdig verslijten (trieste ervaring)
Ik vergat een klein dingetje over SSD's te vermelden
Kijk naar de schrijf- en leessnelheid, want die varieert afhankelijk van het merk of ook het model binnen hetzelfde merk. (bijv. bij Cr.... de M500-serie van 256 GB 400 MB/s tegen de 480 GB bij 500 MB/s)
Ik denk dat een 15000 rpm HDD rond de 200MB/s zit
en let natuurlijk op de compatibiliteit van de 6 Gb/s sataIII-poort "het heeft geen zin om in een Ferrari met 2 pk wielen te rijden"