Ik moet de weerstand controleren van een systeem dat is ontworpen om een last van 9,5 ton te tillen.
Het systeem bestaat uit een dwarsbalk gemaakt van HEB 180. Aan de uiteinden van het dwarsstuk zijn heforen bevestigd die bedoeld zijn om boeien op te hangen. Het te tillen gewicht rust niet op het gehele oppervlak van de balk (zie PJ: Problem Modeling + Constrained Result).
Om zowel de maximale equivalente spanning als de vervorming te kennen, heb ik de verplaatsing van de oorgaten vastgesteld en een kracht uitgeoefend (op de lastondersteunende entiteit).
Ik zou graag willen weten, indien mogelijk, of mijn modellering van het probleem correct is.
Ik heb ook de resultaten bijgevoegd die ik heb verkregen door SW-simulatie.
Het ziet er best goed uit behalve de oren, ik heb de indruk dat in jouw geval de 2 oren zijn als vastgeschroefd. In plaats daarvan moet u 2-punts steunen plaatsen die de contactpunten van de sluitingen vertegenwoordigen.
Dank u voor uw snelle reactie. Ter hoogte van de oren weet ik niet hoe ik het contact precies moet modelleren, daarom heb ik het hele oppervlak van het gat verzonken.
Als ik je voorstel goed begrijp, moet ik niet dit hele oppervlak bevestigen (anders is het een schroef-/boutmodel ) maar liever twee vliegtuigsteunen plaatsen?
Als ik het zo mag zeggen, ben ik het niet eens met je modellering.
U zegt dat elk uiteinde zal worden bevestigd door een beugel, dus het is geen verzonken verbinding, maar eerder cruciaal of punctueel.
Als je kijkt naar het uiterlijk van je vervorming, hebben de twee uiteinden een horizontale raaklijn vanwege je inbeddingsverbindingen. De vervormde heeft een "S" look. Dit zal in werkelijkheid niet het geval zijn.
De balk zal eerder buigen als hij rond zijn uiteinden draait (vandaar de draaipunten) met een vervorming in de vorm van een "booggedeelte".
Kijk in mechanische vorm naar het verschil in resultaat tussen een balk op 2 steunen en een balk die aan 2 uiteinden is ingebed.
Inderdaad, daarom probeer ik gecorrigeerd te worden. Ik wist dat mijn modellering van de verbinding met de beugel niet correct was, maar ik kon er niet achter komen hoe ik het moest modelleren om zo dicht mogelijk bij de echte behuizing te komen.
Heel erg bedankt aan iedereen , het is leuk om me je mening te geven.