Schetsfilet tussen 2 verschillende schetsen

Hoi allemaal

Ik wilde weten of het mogelijk was om een schetsfilet te maken tussen 2 verschillende schetsen, gebouwd op 2 verschillende vlakken?

Ik voeg een foto toe van de elementen waar ik dit schetsverlof wil bouwen.

Op dit moment is het voor mij onmogelijk om dit verlof aan te maken. 

Bedankt voor je antwoorden en advies^^  

Hallo

Door de lijn van de 1e schets op de 2e te projecteren.

1 like

Hallo @victor.parmentier,

Ik denk dat je met "vertrekken" een boog bedoelt die raakt aan twee entiteiten die zich in twee afzonderlijke schetsen bevinden (je screenshot is niet erg veelzeggend...).
Een dergelijke verbinding is alleen mogelijk in een bijzonder geval: de twee  te verbinden entiteiten moeten hun coplanaire raaklijnen hebben, en dus gelijktijdig zijn, zoals het geval is voor de twee constructielijnen in de afbeelding hieronder (in rood voor schets 1, in paars voor schets 2).
De filet wordt vervolgens geconstrueerd in het vlak dat deze twee constructielijnen bevat.  Andere krommingen zijn mogelijk (ellips, spline, enz.) om meer vrijheidsgraden te hebben.

In het algemene geval is een 3D-curve vereist om twee entiteiten met tangentiebeperkingen met elkaar te verbinden. Met SolidWorks, een spline gebouwd in een 3D-schets, is het verbinden van de twee verbindingspunten perfect geschikt. Het neemt dan in eerste instantie de vorm aan van een lijnstuk. Voeg vervolgens eenvoudig tangentiebeperkingen toe tussen de spline-bedieningshendels en de twee entiteiten van de eerste schetsen.

Op dit punt heeft de 3D-schets nog twee vrijheidsgraden, namelijk de lengtes van de bedieningsgrepen (krommingen op de aansluitpunten).
Eindresultaat hieronder.

4 likes

Bedankt voor je bijdragen @soring en @m.blt 

Ik was in staat om mijn probleem op te lossen.

Fijne dag voor jou:)