Ik heb een probleem met het maken van een 3D-schets die voor een scan wordt gebruikt. Ik moet een punt A verbinden met een punt B met een gebogen rechthoekige staaf die zo kort mogelijk is, met beperkingen van buigradii en minimale afstand tussen twee spaken (15 mm).
Het was me gelukt om een 3D-schets te maken die werkte, maar als ik de instellingen op de eindpositie veranderde, had ik vaak problemen met "willekeurige" bladeren.
Zijn er oplossingen om SW te dwingen het verlof te behouden waarin we geïnteresseerd zijn?
Ik heb wat tests gedaan met een heel eenvoudige schets.
In het eerste geval een 3D-schets:
In het tweede geval heb ik een normale (2D) schets gemaakt
In het geval van mijn traject zit ik in een 3D-schets en toch werkt het verlof niet altijd zoals gewenst...
Als iemand een truc heeft om deze functie minder willekeurig te maken, ben ik er helemaal voor.
Je kunt een hoek tussen de twee rechte stukken maken of, beter nog, de bocht opzij, het werkt heel goed.
Wanneer een deel van de spline overeenkomt met wat u wilt : maar u verplaatst een ander deel van de spline, dan is het duidelijk dat het eerste deel is verplaatst en niet meer in overeenstemming is met uw verwachtingen. Het is meestal vanaf dit moment dat we de uitvinder van spaghetti beginnen te vervloeken. Deze tutorial biedt aan om u flexibel te begeleiden naar een betere beheersing van de verschillende soorten splines.
Vriendelijke groeten
PS: Vraag qwizz Waarom b-splines en style spilnes?
Bedankt voor je antwoorden, helaas lost het mijn probleem niet op.
In mijn geval is het echt een heel specifieke toepassing. Ik moet twee punten in de ruimte verbinden met bepaalde hoeken en ik ben erg blij dat SW mijn probleem zelf weet op te lossen vanuit een 3D-schets.
Het probleem is wanneer ik mijn model wil hergebruiken voor een ander project, omdat het bijwerken van de instellingen een groot deel van mijn verlof verpest.
Maar als er geen oplossing is om deze bladeren in te perken, zal ik van geval tot geval sleutelen. Waar het me stoort is de willekeur van het probleem.