Ken je Blender?

Kunnen we Step of andere bestanden exporteren in BLENDER?

Groetjes

David

Goedenavond

Blender opent veel standaardformaten en kan nog meer openen met de scripts die hier beschikbaar zijn

http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts

Goedenavond, ja blender export in stap, maar het is nog steeds mesh als je importeert in solidworks bijvoorbeeld

1 like

Goedenavond Gérard,

Ik wil graag stapbestanden exporteren vanuit SpaceClaim en ze importeren in

Blender, hoe doe je het alsjeblieft?

Exporteer of bewaar eenvoudig in stp vanuit SpaceClaim en open het in Blender.

Exporteer of bewaar eenvoudig in stp vanuit SpaceClaim en open het in Blender.

Hallo P.L

Als ik een Stp-bestand in blender open, verschijnt het ontwerp niet!

Heeft u een oplossing?

Vriendelijke groeten

Hallo

Door als stap te exporteren ontstaat er een neutrale vaste stof, de constructieboom bestaat niet meer. Er is geen mogelijkheid om het te herstellen, tenzij er in blender een vormherkenningsfunctie is, zoals in solidworks premium (bijvoorbeeld).

3 likes

Is er geen foutmelding?

We moeten kijken of er exportopties zijn op SpaceClaim-niveau of importopties in Blender om te wijzigen.

Blender....? Het is geen ding om te koken?.............

Nou, ik ga uit.. ^^

8 likes

@Bart en de keuken...

5 likes

Zie deze link om een 3D-bestand in Blender te importeren

http://www.olborne.com/formationBlender/page/3D/importerObjet.html

@+

1 like

via mijn metingen

Sla je spaceclaim bestand op in sketchUp

Open dit bestand op Blender 

Blender opent bestanden in . OBJ

Dat is mijn conclusie, als ik me niet vergis.

@+

2 likes

Hallo

PL, kunt u aangeven welke add-on u moet gebruiken om te importeren of exporteren. STP met blender?

Ik ben geïnteresseerd in solidworks omdat, voor zover  ik weet, de enige brug tussen Blender en solidworks (ik ken SpaceClaim niet) de . STL

1 like

Bonjout GT22,

Ik heb mijn bestand opgeslagen in sketchUp, maar als ik het open met Blender verschijnt er niets.

@gedup 

Ik had deze link gezien:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Outdated/Resources/File_Formats

En ik dacht dat dit de formaten waren die door Blender werden ondersteund, maar misschien is dat een vergissing.

kijk naar de link die ik heb gepost, er zijn de manipulaties om de overdracht te maken

@+

Sorry dat ik zo laat antwoord, maar omdat ik CAD in mijn nieuwe baan heb verlaten, niet al te veel tijd.  

In Bender is het dus normaal dat je het onderdeel niet vindt als je het importeert, omdat het erg klein is of zo gepositioneerd dat je het niet kunt zien.

Er is een manier om in te zoomen op het genoemde deel, je moet de import in de boom selecteren en weer op de voorgrond brengen. 

Freecad is op dit punt gemakkelijker te gebruiken.

Of het nu stap of obj is, het is hetzelfde gevecht, de import is oorspronkelijk niet gepositioneerd, maar je kunt het (virtueel) achter je rug vinden en hoe ver je ook inzoomt, je kunt het niet vinden.

Waarom de keuze voor Blender?, Ik nam mijn toevlucht tot het voor het tegenovergestelde, het exporteren van ontwerpbestanden   naar stap. 

4 likes

Dank je wel Gérald! Ik heb het gedaan en je had gelijk!

Ziezo, ik werk aan SpaceClaim en ik kan een oppervlak zoals een paraboloïde-hyperbolisch oppervlak niet ontvouwen. Omdat ik niet kan investeren in SolidWorks, dacht ik aan Bender, die gratis is, en blijkbaar een bol ontvouwt, dus waarom niet de PH;

Vertel eens, aan welke software(s) werk je? Zijn er afvlakkingsfuncties?

Fijne dag

Met vriendelijke groet

1 like

@david.skorzewski Ik ben een solidworker en gebruik blender alleen als gateway

anders gebruik ik als een andere aanvullende software freecad en uitvinder Fusion op Mac

natuurlijk draftsight en illustrator voor schetsen en 2D (illustrator stelt me in staat om te vectoriseren voor lasersnijden en geeft een "artistieke" kant aan de behuizing)

2 likes