Ken je ZW3D?

Hallo! Ik zit al een tijdje op dit forum en ik heb gemerkt hoe belangrijk tutorials voor je zijn.
Misschien maak ik van de gelegenheid gebruik om je kennis te laten maken met de software van het bedrijf waar ik werk. ZW3D is echt weinig bekend en het verdient het om wat meer te worden benadrukt omdat het interessant is, het is een hybride oppervlakte- en volumeparametrische software die SolidWorks vervangt. Het is veel goedkoper en er is geen verhuursysteem. 

Ik laat je de software zelf ontdekken. Uw feedback is interessant voor mij omdat ik verantwoordelijk ben voor de training over deze software.
https://www.youtube.com/watch?v=FQWtKMaH7WI&list=PLK4GTPfcVTZJOI_v2I5LhvoEPY_jPlW2I
Dus hier is een reeks tutorials, er zijn tot nu toe 12 video's

2 likes

Hallo

Wat zijn de beperkingen van de LITE-versie?

Wat is de prijs van de volledige versie (boven LITE)?

hoe zit het met simulatie en visualisatie (Photoview of Visualize stijl) Bunkspeed

Anders  zijn er punten van ergonomie die beter worden gedaan dan in SW, uitvinder, enz... Wat niet moeilijk is als je na de anderen aankomt :-)

Bovendien is het maken van een demo in time elaps makkelijk te doen geloven dat het fastoche is :-)

Vriendelijke groeten

2 likes

Om de vragen te beantwoorden:)

Dit zijn de limieten van de LITE-versie (deze is 1250€ excl. btw):  https://www.zwfrance.fr/zw3d/zw3d/comparatif.asp  

Voor de visualisatie werken we met Keyshot 6.

En anders is ZW3D voorheen VX (3D-engine gemaakt in de VS in Florida in 1985), dus het komt niet per se achter iedereen aan.

De 1e video is een video waar je inderdaad niet veel van leert. Je moet naar de volgende kijken die interessanter zijn en nog steeds gemakkelijk te gebruiken ;) 

Goedenavond Tahina

Vanuit mijn oogpunt is het evalueren van CAD-software een zeer moeilijke zaak.

Omdat er zeer goede producten waren, wat niet verhinderde dat Creo opkwam voordat het opging in PTC.

Ik heb Inventor verlaten omdat het heel slecht omging met de beperkingen, zodra we basiskinematica deden, ging alles alle kanten op.

Het kostte me een tijdje om Solidworks onder de knie te krijgen (vooral omdat ik drie weken lang niet erg efficiënt was vanwege de leercurve, klanten waren niet blij met de verlenging van de deadline) terwijl deze software relatief dichtbij was.

Daarnaast moest ik al mijn bestanden die nog actief waren converteren, wat veel werk is.

Vanuit mijn oogpunt is het niet relevant om van software te veranderen alleen voor een verschil in onderhoudskosten. Omdat de tijd die u besteedt aan training, het transformeren van de bestaande bestanden, u minimaal twee jaar onderhoud kost (SW-onderhoudsprijs).

Na de onzekerheid dat je niet met de nieuwe software kunt, is wat je eerder deed (als je de dingen een beetje Sioux doet) ook een bepaald risico.

De kosten van onderhoud moeten worden teruggebracht tot de maandelijkse kosten (basis 90 € per uur voor een BE of meer, afhankelijk van de grootte van de BE), dus als u de kosten van maandelijks onderhoud verlaagt tot de kosten per uur, kijk dan naar wat het doet.

Dat is wat ik u persoonlijk kan vertellen.

Je verzoek zal je altijd een beetje publiciteit opleveren, nietwaar :-)

Vriendelijke groeten

Bedankt voor dit lange bericht.

Ik begrijp deze argumenten volledig: als je al jaren met een tool werkt, is het moeilijk om deze te veranderen, vooral vanwege de propriëtaire formaten.

Voor het financiële argument hebben de "institutionele" uitgevers geïntegreerd dat de kosten bij de dienst zijn inbegrepen. Daarom komen we uit op kosten van €90 per uur: met duur gereedschap gaat het de rekening omhoog:D

Het is belangrijk om te begrijpen dat ZW3D, nieuw aangekomen in Frankrijk in deze vorm, niet bedoeld is voor ontwerpbureaus die voor 5 jaar zijn uitgerust met 10 SolidWorks-, Inventor- of PTC-werkstations.
ZW3D is gericht op nieuwe structuren die geen fortuin willen uitgeven aan aankoopkosten of onderhoud (0 €), zowel oppervlakte als solide zijn, en die SW-, Inventor-, CATIA-, NX-bestanden lezen... zonder hun werkgewoonten te veranderen. 80% van onze klanten zijn in dit geval.

Vandaag kiest een KMO die nog geen CAD heeft en die een Benchmark maakt tussen Topsolid, Inventor, SolidWorks en ZW3D, in verreweg de meeste gevallen voor ons product. De enige beperking is het feit dat je de bouwboom van andere software niet kunt importeren als er uitwisselingen zijn. Het 2e punt betreft het gebrek aan bewustzijn. In Frankrijk kopen we graag het bekende merk van onze buurman;) 

2 likes