Verbind 3 buizen met elkaar

Hallo

Dus in werkelijkheid gaat het strikt genomen niet om hits, maar ik wist niet precies hoe ik dit gesprek moest noemen...

Mijn situatie is als volgt: ik maak een patroon/rand in reliëf op elk afgerond oppervlak (pseudo-cilindrisch). Om dit te doen, maak ik schetsen die ik op het betreffende oppervlak projecteer en vervolgens maak ik een "Bossage/Base swept" alsof ik een tube wil maken. Tot zover geen probleem. Mijn probleem ontstaat dan wanneer ik deze "buizen" met elkaar wil verbinden.

Inderdaad, wanneer ik een schets projecteer op het pseudo-cilindrische vlak, stopt de projectie precies ter hoogte van de andere buizen (hier stopt de projectie van de schets van het verticale deel precies aan het uiteinde van de boog). Ze zijn dus niet met elkaar verbonden.

Kunt u mij helpen bij het aansluiten ervan?

Bij voorbaat dank.

Misschien door de onderste halve cirkel te selecteren en deze naar het oppervlak te extruderen en het eindoppervlak te selecteren?

Of anders door de 1e schets uit te breiden zodat de 3 schetsen elkaar kruisen.

1 like

Hallo

Heb je geprobeerd om gelast bouwgereedschap te gebruiken?

Je hebt je gidscurve en je profiel. Met gelaste constructie kunt u de verstel-/uitschuifgereedschappen gebruiken voor uw zorgen.

Fred

1 like

Voor mij 

maak gewoon een 3D-schets voor het halve profiel

Converteer de entiteiten dus via de x schetsen 

en symmetrie op de as van het rechterdeel

Kijk of deze tutorial je kan helpen:

https://www.lynkoa.com/contenu/gravure-1

Hallo

Misschien heeft hij de schets uitgebreid en alles verbonden met bladeren om het geheel esthetischer te maken? 

Dank u voor al uw antwoorden. Dankzij jou kon ik eindelijk mijn toneelstuk afmaken^^

fofo.png

Goedemorgen allemaal ,

Hoewel het antwoord al gegeven is, heb ik toch de test gedaan.

In eerste instantie ging ik voor de opwindfunctie (om een mogelijke tweede methode te testen) maar niet praktisch voor cilindrische vormen, de leave-functie laat de behuizing los of speelt vals op de radius.

Dus de oplossing die in mijn voorbeeld wordt gebruikt, is die van de 3D-projectie op het gezicht in 2x, 1 voor de tak boven + linksonder en de andere alleen voor rechtsonder.

Vervolgens een schets om de vorm (een cirkel) aan het einde van elk van de schetsen te creëren.

Veeg kant 1 en vervolgens kant 2.

Voeg eventueel een zeepalg toe aan de uiteinden

En bonus een cilindrische herhaling.