Verbind deze spiraalvormige inlaat met de rest van het lichaam van het werkstuk

Hoi allemaal 

Ik ontwerp dit filter samen met Catia. De volgende afbeelding is een voorbeeld op internet van wat  ik probeer te bereiken.

De inlaat van dit filter heeft de vorm van een spiraal (Turbo-inlaatstijl, Turbo-lader, enz.) (tangentiële luchtinlaat); Deze spiraal heb ik getekend met Catia (figuur bijgevoegd)

Mijn probleem is dat ik me niet kan voorstellen hoe ik deze spiraal kan integreren in de rest van het filterlichaam (het cilindrische bovenste deel in de bijgevoegde figuur)

Kun je me een idee geven (of het nu een onderdeelontwerp of een generatief vormontwerp is)

Bij voorbaat dank

3.jpg

Hallo

Op de foto staan de inlaat en uitlaat loodrecht op elkaar, als dit bij jou het geval is, zul je moeten beginnen met het aanpassen van de spiraal en het toevoegen van een rechte lijn (inlaat) die je in kromming verbindt met de coiler (onder GSD).

Je hebt het over een verbinding met het cilindrische oppervlak, maar op de foto is het een plastic onderdeel, dus de verbinding wordt gemaakt met twee omgekeerde kegels (vandaar een vegende diameter die toeneemt van de ingang tot de onderkant van de spiraal).

Edit : als de diameter constant moet blijven dan moet de spiraal conisch zijn (volg de tochthoek).