SOLIDWORKS Schuine Onderdeel Soldeer Connector

Hallo

Hoe maak je een verbinding met twee willekeurige hoeken.

Bedankt voor je hulp, ik wil het in simulatie gebruiken.

Vriendelijke groeten.

Spectrum.

variante_avec_deux_cordons.docx

Hallo Spectrum

Sorry, maar ik begrijp je verzoek niet echt.   ;-)  ;-)

Je zegt "verbinding" met twee willekeurige invalshoeken. ""  ????

In uw .doc zien we het resultaat, maar we weten niet alle parameters die voor de simu worden gebruikt, of wat niet bij u past.

Ik heb de indruk (zonder enige zekerheid) dat je wilt dat laden op afstand een andere drukhoek of spanning heeft op het plaatwerk dat buigt onder invloed van een kracht. Dit zal tot gevolg hebben dat de vervorming verandert.
Als dat mijn misverstand is, dan is het gewoon een kwestie van woordenschat        ;-)

Kunt u aangeven wat u wilt doen?

Plaats ook uw ASM of een screenshot van de parameters die voor de simulatie zijn gebruikt.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo Zozo,

In feite wil ik de trekhoek kunnen veranderen zoals in het voorbeeld in mijn woord,

Om dichter bij theoretische berekeningen te komen, is dit mijn idee.

Dank u voor uw hulp, ik ben het pakket van mijn model, een hergebruik van een model van uw forum door aan te passen door shells om loodrechte koorden mogelijk te maken.....

surfaces_non_paralleles.docx

hier is het pakket en Go,

Bedankt voor je geduld.........

Spectrum.

Artikelnummer 11-static_1.CWR

Wat is de volgende stap?

Deel 11.SLDPRT

Hallo

Hier is het resultaat met een opzettelijk overdreven vervorming.

Er waren verschillende fouten (en totaal nutteloos spul), maar het belangrijkste voor dit soort vervorming is

1.  om geen rand te gebruiken, maar een beperkt oppervlak dat is gemaakt met de scheidingslijnfunctie waarmee u een oppervlak kunt afbakenen waarop de kracht zal worden uitgeoefend
  2. om een externe lading te gebruiken en vooral het gevoel van zwaartekracht dat hier horizontaal moet zijn.
  3. Er moet een massa worden gebruikt, geen kracht. De kracht trekt altijd in een rechte lijn terwijl de massa op afstand beweegt met de vervorming van het werkstuk. Op deze manier zie en beheers je de lekkage, wat niet het geval is met kracht.

Ik weet niet welke versie van SW je hebt als het de 2019 is die ik je het bestand geef, anders moet ik een mini-tutorial voor je maken.

Groeten    (kijk bij de bijlage om een beter beeld te krijgen)

simaulation_ipn_et_traction_selon_un_angle_variable--_2020-03-25_18_31_43-window.jpg

Dus daar, bravo, ik ben sprakeloos.....

Heel erg bedankt voor de manier waarop ik mijn probleem heb benaderd, ik had eraan gedacht om een hiel ter hoogte van de las niet een volledige penetratie te maken om een oppervlak te hebben, maar ik had het niet geïmplementeerd omdat het niet loodrecht op het niveau van het anker stond.

Ik zal uw verbeteringen en aanpassingen analyseren om het te kunnen gebruiken.

Ik ben in Solidworks 2019.

Met vriendelijke groet.

Spectrum.

Hallo Spectrum

Blij dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

Ik voeg het onderdeelbestand met de resultaten toe.

Voorzichtig:

1. om alles op volume te zetten (de beam simu werkt niet in jouw geval.)
  2. Kijk goed naar alle configuratie-elementen.
  3. U kunt de positie van de lading eenvoudig op afstand wijzigen door zowel met de afstand als met de hoogte te spelen. U kunt dus verschillende simulaties van morsen of recht buigen doen als u dat wilt.

Een beetje persoonlijk advies van Visiatv-technici : vermijd altijd simulaties met lasnaden (daarnaast is het erg slecht gedaan) omdat het absoluut niets oplevert, vooral niet voor elk onderdeel van minder dan 10 mm dik. Voorbij de 10 mm en in het slechtste geval maak je een volumesnoer dat aan het onderdeel is bevestigd en je zult veel beter controleerbare resultaten hebben. Vooral omdat er voor lassen lassterktetabellen zijn en dit per type las waarmee u uw simulatieresultaten kunt controleren.

Als u meer informatie over SW nodig heeft, weet u waar u ons kunt bereiken.

Vriendelijke groeten

PS: Je kunt het onderwerp afsluiten door het slechtste antwoord    aan te wijzen ;-)    ;)

piece11.zip