Bout connectoren

Hallo

Ik zou wat advies nodig hebben voor de berekening van een tool (nog in studie). Dit is een gereedschap dat bedoeld is voor het hanteren van een pijpmof. Het bestaat uit 4 poten die onder het bovenste hoofdstel zijn ingeklemd; Deze poten zijn aan de onderkant verbonden door afstandhouders, het geheel vormt een soort kraag die op de manchet wordt aangetrokken. Om klemmen mogelijk te maken, is er dus een opening tussen de onderdelen.
Ik zou het geheel willen berekenen met behulp van boutconnectoren; Probleem: door het ontwerp zijn de gaten iets niet uitgelijnd, wat de software niet accepteert voor dit type connector.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?
(Ter info: ik ben een beginner in calculus)
Ik voeg een paar screenshots toe om het begrip te vergemakkelijken.

3

Alvast bedankt voor uw feedback.

Hallo

Misschien met sleufgaten aan de kant van de moer?

2 likes

Hallo
Wat ik u kan adviseren om de berekening en de simulatietijd te vergemakkelijken, is om de schroeven als onderdelen te beschouwen; Om 2 oplossingen te doen:

• Vertegenwoordigen een as met een doorsnede die gelijk is aan de schroef in plaats van de schroef
  • Laat de schroeven tijdens de simulatie staan (zonder moer of ring)

Je moet ervoor zorgen dat je contact hebt tussen je elementen voor de simulatie, dus verklein bijvoorbeeld de Ø van de gaten zodat ze samenvallen met de Ø van de schroef.

Ik ken de belasting van uw systeem niet, maar om een eerste orde van grootte te hebben, kunt u ervan uitgaan dat het aanhaalmoment van uw schroeven in het begin te verwaarlozen is, het kan alleen conservatief zijn...

En zo niet, dan is er een heel andere manier om het te doen, namelijk om het onderzoek op een enkel deel van je ketting te isoleren, door de belasting te delen door het aantal stukken waaruit je ketting bestaat.

1 like

Hallo

Persoonlijk vind ik het een beetje vreemd om dit soort simulaties te doen.