Hallo
Persoonlijk vind ik het een beetje vreemd om dit soort simulaties te doen.
Laat je niet verrassen door het volgende en neem mijn opmerkingen indien mogelijk op een positieve manier op.
Ik zal het samenvatten om te zien of ik het begreep
Als we ons concentreren op de onderste kraag, zou het interessant zijn om de vervorming te zien van de twee verticale stukken die de drie bouten en moeren vasthouden.
Het gewicht van de manchet of de gebruiksomstandigheden zijn onbekend. (kun je deze 2 vragen beantwoorden)
1°) is het een behandeling die alleen voor installatie onder de bovenste flens is?
2°) of blijft het gereedschap op zijn plaats en is het onderhevig aan andere krachten dan het op zijn plaats houden (dynamische krachten, bijvoorbeeld tijdens het hanteren en monteren).
We kunnen ervan uitgaan dat het slechts een kwestie is van positioneren voor een meer substantiële assemblage.
Als mijn redenering correct is (en het gewicht van de manchet niet kent, enz...) Dus zelfs met een aandraaiing van de bouten die nauwelijks onder druk staan, moet het meer dan genoeg zijn om de halve klemmen vast te houden.
Conclusie voor de simulatie
Geen behoefte aan verbindingsbouten die echt nuttig zijn in meer kritieke gevallen en waar bouten een belangrijkere rol spelen (AMHA).
Standaard is de sterkte van de bouten bekend en hier proberen we niet hun spanning en weerstand te kennen.
Als je de simulatie echt wilt doen, hoef je het alleen maar op een halve ketting te doen door te zetten:
1°) een vast deel op de binnendiameter van de kraag (aangezien de manchet als niet-vervormbaar wordt beschouwd aangezien deze niet waterdicht is).
2°) Maak oppervlakken gelijk aan de diameter van de ringen (cirkelschets + scheidingslijnfunctie)
3°) oefen een kracht uit op elk gebied (kracht is afhankelijk van de schroefklasse 8.8, 10.9, 12.9 of zelfs de tabellen van de schroeffabrikanten)
Start met een standaard fijnmazig netwerk op basis van kromming
Voor het resultaat maakt u de aanpassing waarbij de vervorming gelijk is aan de werkelijke (en niet automatisch waardoor de vervorming met 1000% wordt overdreven)
Dat is alles terwijl u wacht tot u de vragen beantwoordt, aangezien gewicht en mogelijke dynamische spanningen de omstandigheden van het onderzoek kunnen beïnvloeden. Dit is alleen een statische studie.
Zozotiaanse voorspelling: de lichte vervormingen, als die er zijn, zullen eerst te zien zijn op de twee buitenste bouten en vager te zien zonder vervorming op de centrale moerschroef
Vriendelijke groeten