Hallo;
Ik moet hetzelfde product 4 keer in elkaar zetten. Om te voorkomen dat u tijd verspilt aan 4 keer hetzelfde werk,
Kun je me vertellen hoe ik vanaf het eerste product automatisch de andere 3 kan verzamelen? (misschien is er een soort verband tussen de beperkingen van de onderdelen van de 4 producten).
Let op: Ik heb de onderdelen laten kopiëren en plakken in elk product. Alle 4 hebben dezelfde beperkingen (maar ze maken geen verbinding)
Ik moet de bewerking handmatig doen voor de 3 die elke keer overblijven.
Bij voorbaat dank voor uw hulp,
Vriendelijke groeten
Manel
Hallo als je het maar 4 keer hoeft te doen, laat het los, doe het 4 keer.
Als het vaker voorkomt (standaard bibliotheekobjecten, bijv. fittingen, bouten, enz.).
Dit vereist voorbereiding en beheer van deze bestanden in een bibliotheek , dus tijd om te investeren en te onderhouden is niet 4 keer winstgevend.
Bovendien heb ik onder CATIA met MD2 geen licentie waarmee ik beperkingsverwijzingen in het onderdeel kan registreren.
We kunnen echter de identificatie van de referentiepunten van een onderdeel verbeteren door gebruik te maken van publicaties, het is nuttig en het is snel.
In het tabblad "Publicaties / Publicaties" deelbestand
U selecteert de elementen die u gaat gebruiken om het onderdeel in de assemblages te positioneren.
Een steunvlak of steunvlak van het onderdeel, een rechte lijn die als as dient of de gedetecteerde as van een cilindrisch oppervlak, enz
Je moet een expliciete naam geven aan wat je publiceert: "Ondersteuningsplan", "centreer-as"
Standaard moet u ten minste 2 positioneringspublicaties maken voor een cilindrisch deel, 3 publicaties voor de andere, of zelfs meer (bijvoorbeeld kopschroef die kan worden gebruikt als klemschroeven of verstelbare aanslagen, drukschroeven.
Hallo, dank u meneer.
Ik zal je voorstel proberen.
Aan de andere kant, wat vind je van de bijgevoegde video? (vanaf 2:48 >>einde)
Beperkingen van de montageverbinding
Kan het dit probleem ook oplossen?
Bedankt
Ja, voor de delen die u met beperkingen hebt gekopieerd / geplakt, hoeft u alleen maar de ontbrekende doelreferentie opnieuw aan te sluiten.
1 like