Tip om helemaal opnieuw aan de slag te gaan met Solidworks

Hallo gemeenschap,

Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in "Solidworks", omdat deze software me fascineert vanwege de mogelijkheden. Ik ben geen dagelijkse gebruiker omdat mijn werk niets met CAD te maken heeft, maar ik ben er "verliefd" op geworden de paar keer dat ik het heb gebruikt.

Dus als sommigen van jullie, net als ik, helemaal opnieuw zijn begonnen en me kunnen adviseren, aarzel dan niet. Je gaat me vertellen dat iedereen helemaal opnieuw is begonnen, maar daarmee bedoel ik, anders dan het schoolcurriculum, want op 44-jarige leeftijd kan ik mijn academische oriëntatie niet veranderen :-)

Mijn huidige onderzoek:

1. Ik ben aan het kijken of het mogelijk is om een training te volgen met behulp van mijn trainingsaccount (CPF). Het lijkt gecompromitteerd, maar ik blijf het zien.
  2. Qua apparatuur kijk ik  naar de vaste stations van HP die op de site worden gepresenteerd. Maar van wat ik al op het forum heb gelezen, is het beter om een goede kans te hebben dan een nieuw gemiddeld station. Ik heb geen budget gedefinieerd, maar als je weet waar je goede kansen kunt vinden, bij voorbaat dank. Het is jammer dat er geen sectie is voor de verkoop van forums.
  3. Wat Solidworks-software betreft, zal ik mijn bedrijf vragen of we toegang kunnen krijgen tot een licentie tegen een voorkeursprijs. Als je andere alternatieven kent, zag ik ook dat er verhuur is in de ongeveer 300€/maand.
  4. Voor training ben ik op zoek naar methodisch leren omdat deze wereld zo groot is dat ik niet weet waar of waar ik moet beginnen. MyCAD Premium Services biedt een alternatief voor eLearning, maar het moet op particuliere basis onbetaalbaar zijn.

Daar heb je het, vrienden, al je opmerkingen zijn welkom om met een goede muis te beginnen.

Ik wens je een gelukkig nieuwjaar 2019 heel "Solid" :-)

Schuss!!  

Opmerking: Om redenen van reclamecharter of ander forum aarzel niet om indien nodig contact met mij op te nemen via een privébericht. 

1 like

Voor de cursussen zijn hier de basis

https://openclassrooms.com/fr/courses/1553986-apprenez-a-utiliser-solidworks

Voor de rest zijn er hier veel tutorials

Voor pc's doet een goed mobiel station met een extern SUP-scherm het werk goed

U vindt onder andere een HP 8770 W laptop rond de 500€

om 1 SSD RAM te maken ++

Zie deze pagina

https://www.ebay.fr/sch/i.html?cmd=Blend&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=pc+hp+elitebook+8770w&_sacat=58058

1 docking station

https://www.ebay.fr/sch/i.html?_odkw=pc+hp+elitebook+8770w&cmd=Blend&_osacat=58058&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=pc+hp+elitebook+8770w+station+d%27acceuil&_sacat=58058

1 scherm 2440w of + is beter maar + duur

https://www.ebay.fr/sch/i.html?_odkw=pc+hp+elitebook+8770w+station+d%27acceuil&cmd=Blend&_osacat=58058&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=ecran+hp+2440w&_sacat=58058

Dat is al een goed begin denk ik

@+ ;-)

4 likes

Hallo

Hier is mijn oude site om SW te leren:

http://tutoriel.solidworks.free.fr/

Het is voor beginners, maar er zijn ook modules zoals mechanisch lassen en meer geavanceerde tutorials.

U moet Flash toestaan op uw internet explorer (met name Google Chrome).

Voor opgeknapte computers is hier de site waar ik deze zomer mijn pc voor 500 € heb gekocht:

https://www.laptopservice.fr/ordinateur-portable/12884-dell-precision-m6700-16go-500go-3700868424570.html?gclid=CjwKCAjw3cPYBRB7EiwAsrc-uZK1Unk20GPHYOBdxEXIYt9DXu9ClFm5JexC-bXMv6oafv1qp4RZxxoC7u0QAvD_BwE

Erg blij met mijn aankoop, de pc zag er als nieuw uit.

4 likes

Hallo Gt22 en Aliende,

Bedankt voor uw deelname en de links voor de trainingen. Ik heb de jouwe Aliende niet bekeken omdat ik op mijn iPhone zit , maar ik zal hem zeker bekijken als ik thuiskom.

Aan de andere kant draaien jullie allebei op een laptop!! Daar..  Ik ben verrast, in termen van ergonomie, numeriek toetsenbord, PAD, enz. Je vindt het niet zo moeilijk om numerieke waarden in te voeren. Misschien is het wel een kwestie van gewoonte. 

In ieder geval nogmaals bedankt aan jullie beiden. Ik heb een nieuwe aanvraag ingediend voor een training door CPF en ook voor een SolidWorks-licentie op mijn werk. Ik ga door met mijn onderzoek :-)

Schuss de vrienden !!

1 like

Gepubliceerd in tweevoud dus tekstverwijdering

1 like

Een interessante site ook met desktop-pc's:

https://www.materiel-informatique-occasion.com/stations-de-travail-occasion_147_0_0_0_p1-cX.html

2 likes

@ Aliende +1

Ja, ik ben het hier en op andere speciale solidworks-site met je eens

veel mensen hebben bij MIO gekocht

die ik vaak promoot hun ernst en kwaliteitsapparatuur

Na mezelf natuurlijk te hebben getest

@+ ;-)

2 likes

Hallo allemaal,

Bedankt voor je feedback op mijn bericht. Maar verdomd... Ik was niet gewaarschuwd voor uw aanwezigheid... Vandaar mijn late interventie. Ik heb deze site inderdaad gezien en ik ben gerustgesteld om een aankoop van hen te doen als dat mijn keuze is.

@gt22 ik kon zien door het lezen van een van je berichten dat je een HP Z400 of 420 had, weet ik niet echt. Ben je er tevreden mee?

U kunt me de kenmerken van uw apparatuur laten weten en uw feedback krijgen, alstublieft e/of me vertellen of ik gelijk heb of niet?.

Omdat het natuurlijk de voorkeur verdient: 

1. Om een Xeon-processor te hebben in plaats van een Intel-processor.
  2. Draait meer dan 3 Ghz met minder cores dan meer cores, maar langzamer
  3. Geef de voorkeur aan HPZ in plaats van DELL (als je het later wilt laten evolueren)

Bij voorbaat dank aan het team.

Schuss..!!

Je hebt alles begrepen en mijn verschillende communicatiethreads gelezen over de optimaliseerstations voor SolidWorks

Ja een xeon die een Max van giga heeft

1SSD voor systeem en log

1Hard voor opslag

1 Max ram

1 gecertificeerde grafische kaart

Ik gun mezelf maar één aanpassing: geen last meer van een HDD. Wat me nu stoort, zijn de toegangstijden, dus de gegevens staan op SSD.
Deze technologie is sterk geëvolueerd op het gebied van betrouwbaarheid en capaciteit, dus ontneem jezelf er niet van.

Zorg voor een back-upsysteem (machine gemonteerd in RAID of NAS, maar plotseling probleem met toegangstijd en verlies van SSD-voordeel) als kritieke bestanden moeten worden verwerkt.

1 like

@ Stefbeno,

Dank u voor uw interventie op de draad.

Ik ontdekte de SSD tijdens een Crucial-upgrade op mijn oude DELL. Dus ik maak een back-up met hun app en het is erg snel.

Op dit moment ben ik aan het nadenken over welke pc ik moet kiezen. De eerste zal genoeg zijn om te beginnen en past bij mij voor de eerste paar jaar? Waar is het beter om de tweede direct te nemen? Dat is de vraag? Als je jezelf wilt uiten en me je mening wilt geven, ben ik een en al oor.

1-HPZ400

2-HPZ800

Er is een HP Elite die niet slecht is op de site , maar het lijkt mij dat de HPZ "speciale" CAD zijn. 

Nou, laten we de voor- en nadelen opnieuw doen lol.

Schuss vrienden.

Nu moeten we beginnen bij de basis:
- Wat is je maximale budget?
- Voelt u zich op uw gemak als er aanpassingen in de machine moeten worden gedaan (hard/zacht)?

De criteria op de site:
- 8 GB mini-geheugen
- Bewerker:  Xeon
- Grafische kaart: Nivdia Quadro
- Besturingssysteem: W10

Waarvoor:
- Het voordeel van een tower op een laptop zijn de mogelijke evoluties: het is altijd mogelijk om geheugen, een schijf toe te voegen.
- W7 is aan het einde van zijn levensduur op het niveau van M$, toekomstige versies van SW zullen dit niet ondersteunen.
- Het basismerk (DELL/HP/Lenovo) is van weinig belang.

Ik zal de voorkeur geven aan een goede grafische kaart, het is het belangrijkste en dure element van de machine. Ik heb een Quadro K2000 (2GB geheugen), deze loopt prima. U moet uw toepassingen bepalen: eenvoudige modellering of realistische weergave? Aan de andere kant kondigen ze op de site Quadro 2000 of 4000 aan (je moet de exacte referentie te horen krijgen, de Quadro 2000/4000 beginnen serieus te daten).

Een SSD van 160 GB is niet genoeg, op mijn machine 50 GB voor W7, 55 GB voor programma's (ik heb verschillende versies van SW en volledige Inventor), 32 GB swap (ik had het zelfs nodig met 16 GB RAM, het project was enorm).

Afhankelijk van de configuratie die u kiest, plant u het extra budget om de schijf te vervangen (1TB SSD: 150€), het geheugen kost bijna niets.

Denk aan het schermbudget: een 22/24" is het minimum, het kan handig zijn om een tweede scherm te hebben (voor nu, gezien je positie is het niet essentieel).

Vergeet niet dat je een M$ Office-licentie nodig hebt om SW uit te voeren.

2 likes

@Stefbono,

Hartelijk dank voor al deze details.

Ik zal deze vragen zoveel mogelijk beantwoorden. :-)

Om te beginnen ben ik meer gericht op een toren dan op een laptop, omdat je erop wijst dat het gemakkelijker is om elementen toe te voegen om de prestaties en/of opslag te verbeteren. Misschien een misvatting van mijn kant, ik weet het niet. 

Ben ik comfortabel met de hard/soft van een PC, zal ik zeggen dat het me lukt en dat ik als algemene regel met een "procedure" het meest in de tijd rondkom. Ik kan indien nodig hulp krijgen van een vriend. Ik had ook gezien dat je de voorkeur moest geven aan W10, maar ik wist niet dat je Office nodig had om SW te draaien. Van mijn kant zou SW2016 moeten zijn, in afwachting van bevestiging van het delen van pro-licenties.

Wat het merk betreft , was ik meer gericht op de HPZ-modellen omdat deze al geconfigureerd waren voor CAD. Gewoon om je te concentreren op de prestaties en niet om je af te vragen of de gekozen hardware wordt aanbevolen om CAD te doen. DELL, ik heb een oude (XPS420) die ik "boosted" tot het maximum in Crucial (SSD en RAM), maar de meningen verdeeld omdat moederbord gewijd en uiteraard niet aanpasbaar (Een beetje exclusief DELL voor upgrades , aan de andere kant onverwoestbaar). Wat Lenovo betreft, (de mobiele telefoon van mijn dochter) heb ik niets te verwijten. Dus ik ben gefixeerd op HPZ omdat ik geen krachtige pc van het type "Gaming" wil. Mijn kennis van computerapparatuur is beperkt.

Het Z800-model van de site biedt een Nvidia Quadro 4000-referentiekaart VCQ4000-PB met 2 GB in GDDR5. Ik kon de referentie van het Z400-model niet krijgen. Het idee van Swap spreekt me niet aan, maar ik zal de tijd nemen om te zien waar je het over hebt.

Het hebben van twee schermen kan een aanzienlijk comfort zijn, maar ik kan deze aankoop eventueel iets later doen en in eerste instantie mijn 20-inch DELL gebruiken. De SSD. Ik bevestig dat het snel is en begrijp de noodzaak van dit soort producten. Dan is deze pc alleen dedicated CAD. Mijn DELL neemt de rest over.

Ik ben nieuw in CAD en wil er serieus mee aan de slag. Ik ben niet op het punt dat ik op dit moment een realistische weergave wil krijgen. Ik investeer liever in een "high-performance" gebruikte PC dan in een "gemiddelde" nieuwe. Ik zou niet in 3 jaar het einde van mijn machine hebben bereikt en constant moeten wachten op de behandeling en regelmatig te maken hebben met bevriezing van het systeem. Dus ik ben op zoek naar een goed compromis om mee te beginnen, zelfs als dat betekent dat ik later groter moet denken. 

Ik heb een project om een Ac Cobra 427 te maken van plannen om SW in handen te krijgen. Het volstaat te zeggen dat ik verschillende gevallen zou hebben om mee om te gaan en ik denk dat ik daardoor de verschillende kenmerken van SW kan ontdekken. Wat is er mooier dan te werken aan een project waarbij de passie voor deze auto en de SW-software worden gemengd.

Schuss en ik kijken ernaar uit om je te lezen.

Machine-/software-aanbevelingen van SW: Systeemvereisten

/!\ Voor kantoor is Office365 niet geschikt.

Merk: De DELL Precision zijn CAD-stations op dezelfde manier als de HP Z. Momenteel zijn we op kantoor op HP omdat dat is wat onze softwareleverancier verkoopt, voordat we DELL, Fujitsu hadden.
Het is meer de grafische kaart die de gamer of CAD-oriëntatie maakt. Voor CAD moet het bord OpenGL ondersteunen. De beste manier is om op de website van SW te controleren of de kaart gecertificeerd is: videokaarten

Gezien uw behoeften is het overschakelen naar een SSD slechts een comfort, maar niet essentieel. Gezien de extra kosten zou ik het overslaan om de grafische kaart te bevoordelen. Aan de andere kant heb je nog steeds 1 TB opslagruimte nodig, te partitioneren (30/70) om de gegevens te beschermen, gezien de problemen die zich voordoen met de halfjaarlijkse updates van W10.

Deze machine (789€ op de site voorgesteld door Aliende: Z420/SSD256/16GB/Quadro K2000) lijkt me leuk, gewoon een schijf om toe te voegen (50€: LDLC WD Blue 1TB).