Hallo gemeenschap,
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in "Solidworks", omdat deze software me fascineert vanwege de mogelijkheden. Ik ben geen dagelijkse gebruiker omdat mijn werk niets met CAD te maken heeft, maar ik ben er "verliefd" op geworden de paar keer dat ik het heb gebruikt.
Dus als sommigen van jullie, net als ik, helemaal opnieuw zijn begonnen en me kunnen adviseren, aarzel dan niet. Je gaat me vertellen dat iedereen helemaal opnieuw is begonnen, maar daarmee bedoel ik, anders dan het schoolcurriculum, want op 44-jarige leeftijd kan ik mijn academische oriëntatie niet veranderen :-)
Mijn huidige onderzoek:
- Ik ben aan het kijken of het mogelijk is om een training te volgen met behulp van mijn trainingsaccount (CPF). Het lijkt gecompromitteerd, maar ik blijf het zien.
- Qua apparatuur kijk ik naar de vaste stations van HP die op de site worden gepresenteerd. Maar van wat ik al op het forum heb gelezen, is het beter om een goede kans te hebben dan een nieuw gemiddeld station. Ik heb geen budget gedefinieerd, maar als je weet waar je goede kansen kunt vinden, bij voorbaat dank. Het is jammer dat er geen sectie is voor de verkoop van forums.
- Wat Solidworks-software betreft, zal ik mijn bedrijf vragen of we toegang kunnen krijgen tot een licentie tegen een voorkeursprijs. Als je andere alternatieven kent, zag ik ook dat er verhuur is in de ongeveer 300€/maand.
- Voor training ben ik op zoek naar methodisch leren omdat deze wereld zo groot is dat ik niet weet waar of waar ik moet beginnen. MyCAD Premium Services biedt een alternatief voor eLearning, maar het moet op particuliere basis onbetaalbaar zijn.
Daar heb je het, vrienden, al je opmerkingen zijn welkom om met een goede muis te beginnen.
Ik wens je een gelukkig nieuwjaar 2019 heel "Solid" :-)
Schuss!!
Opmerking: Om redenen van reclamecharter of ander forum aarzel niet om indien nodig contact met mij op te nemen via een privébericht.