Advies voor het simuleren van werkstukgewichten in een tray?

Hallo

Ik probeer erachter te komen hoe vervormd mijn dienblad zal zijn als mijn stukken erin zitten (80 g per stuk).

Het dienblad zit in een doos en het dienblad is 1 mm dik.

Ik wil graag advies over welke opgelegde reizen ik moet maken?

En hoe gebruik ik de Hull Manager?
Doe ik een rompfunctie + de rompmanager?
Dat de rompmanager?
Dat de schelp functioneert?

Dank u voor uw hulp.

Nosaj

simu_pieces. stap

Hallo

Naar mijn mening is het probleem vrij complex omdat het moeilijk is om een kartonnen tray te modelleren. Het is een niet-homogeen materiaal dat verschillende mechanische eigenschappen heeft, afhankelijk van de richting van de spanning.

1 like

het is een kunststof bakje gemaakt van polystyreen (PS).

Het is niet echt een probleem om de inspanning te leveren die overeenkomt met uw stukjes van 80 g:

Oplossing 1: je zet de overeenkomstige kracht op het oppervlak van elke cel (belasting verdeeld over het hele oppervlak), het is supereenvoudig om te doen, maar optimistisch, tenzij je onderdelen echt het hele oppervlak van de cel bedekken.

Oplossing 2: Je maakt 'scheidingslijnen' in elke cel om je kracht uit te oefenen op het oppervlak dat door het onderdeel wordt ingenomen

Oplossing 3: een mooie montage met je dienblad + de onderdelen (en zwaartekrachtbeheer voor iedereen). Gezien de grootte van uw model zou dit vrij snel moeten worden berekend

Aan de andere kant is het belangrijke punt: hoe wordt uw dienblad onderhouden. Volg de randvoorwaarden die je gaat hanteren, je resultaten zullen totaal anders zijn.

Opmerking: Uw model heeft symmetrieassen. Je kunt dus 1/4 van het model berekenen als je kettingbladhouders ook symmetrisch zijn (of 1/2 als ze niet helemaal symmetrisch zijn)

Vergeet de zwaartekracht op het bord niet (zeker niet te verwaarlozen, want je stukken zijn licht en je bord is vrij groot)

Het plaatsen van een belasting verdeeld over het hele oppervlak van de cel past heel goed bij mij en staat heel dicht bij de realiteit.

Waar ik meer hulp nodig heb is in het gebruik van de rompmanager.

Trouwens, ik gebruik al symmetrieën.

Ik heb mijn probleem opgelost.

Ik veranderde mijn dek in een oppervlak en gebruikte vervolgens de rompmanager.

1 like