Advies over het gebruik van het forum

Hallo aan het forum alumni.

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een kleine dilem.

Anderen helpen is normaal, maar aangezien we op het forum zijn waar SW in de meerderheid is, vraag ik me af in hoeverre  we iemand kunnen of moeten helpen als het verder gaat dan alleen SW-vragen.

Als ik bijvoorbeeld een assemblage ontvang waarbij ik zie wat mij meerdere ontwerpfouten lijkt te zijn of het risico loop min of meer te falen op het ontwerp en dan moeten we het houden bij de gestelde vraag (bijv. simulatie) of kunnen we het onderwerp voortzetten met bijvoorbeeld een nieuwe titel "ontwerphulp op bananenbuigmachine".

Bedankt voor je meningen en aanbevelingen :-)

1 like

Hallo.

Ja, het betreft meestal Solidworks, maar ik heb veel andere software gezien, zoals autocad, catia of rhino en andere die ik helemaal niet ken.

Als je na 2 oplossingen een verbetering wilt helpen/adviseren, is het om dit te doen in de antwoorden van de persoon of om hem een privébericht te sturen om de post niet onoverzichtelijk te maken.

Vorige week was er al één persoon die om ontwerpadvies vroeg, en meerdere mensen gaven daar hun mening over zonder dat het een probleem was.

Aan de andere kant leer je altijd van de ervaring van anderen;) Zelfs als het niet voor de persoon is die het bericht heeft geplaatst, kan het nuttig zijn voor iemand anders.

Anders is dit forum anders in de zin dat er geen klassieke sectie is, de berichten zijn de een na de ander met de nieuwe post of de laatste antwoorden bovenaan de lijst.

Persoonlijk vind ik het niet zo leuk maar goed... We wennen eraan

Anders welkom bij u :)

2 likes

Hallo

Van mijn kant, als ik een probleem met een ontwerp opmerk, laat ik het weten omdat het kan helpen het oorspronkelijke probleem op te lossen, maar als het een kwestie is van het hele ontwerp herzien en het werk voor de persoon doen, is het een ander verhaal. We merken de mensen op die een probleem hebben en de anderen die graag het hele project onder hun gezicht willen hebben....

2 likes

Hallo en welkom aan jou (hoewel je niet zo nieuw en ook erg actief bent)

Van mijn kant denk ik dat een forum een plaats is van uitwisseling, delen en leren. Als je analyse en je ervaring je in staat stellen anderen te helpen, zelfs in hun studie, ontneem jezelf dan niet, maar wees voorzichtig, zoals ac cobra 427 zegt , het is een kwestie van "uitleggen" en niet "doen in plaats van", anders is het nutteloos...

Vriendelijke groeten

2 likes

ah ja niet gemaakt gaf dat het onze Zozo super actief van de fofo XD

Het is natuurlijk niet zoals degenen die hun vraag in de titel van hun bericht stellen en op zoek zijn naar iemand om hun werk te doen. zoals "geef me je 3D zodat ik het morgen aan mijn leraar kan presenteren... "   "fluit" :)

2 likes

@ Zozo

Citaat van een wijze man

ALS JE EEN MAN EEN VIS GEEFT,

HIJ ZAL OP EEN DAG ETEN.

ALS JE HEM LEERT VISSEN,

HIJ ZAL ALTIJD ETEN

LAO-TSEU

@+ ;-)

2 likes

Bedankt allemaal (hoewel er niet veel "alle" lijken te       zijn)

Ik ga het uitproberen om te zien, ik denk vooral aan een paar gemotiveerde jonge mensen die fouten maken door gebrek aan ervaring.

Ik hoop dat ik ze niet te veel onzin vertel, maar ik reken op je :-)

Aan Plutarchus ;-)

PS: Jammer dat we niet meerdere juiste antwoorden kunnen geven

2 likes