Allereerst zou ik graag willen weten of de opnamen, indien bijgevoegd, correct zijn voor het lezen van collega's in de productie. Kunnen de twee stukken goed in elkaar passen? En ontbreekt er informatie? Zo ja, welke (behalve toleranties).
Ik heb ook een beetje moeite met alles wat per inch wordt ingeregen. Bijvoorbeeld de 1/2 inch bij 28 tpi. Ik moet een materiaalverwijdering doen op 12.7 op solidworks en dan mijn draad maken? Welke soorten draadspecificaties kan ik op Solidworks gebruiken om ze te kunnen maken?
In plaats daarvan moet u de boorwizard gebruiken om deel 2 te tappen. U kunt inderdaad rechtstreeks kiezen uit G1/2"-gaten die automatisch de diameter van het gat bepalen en de weergave van de draad op uw tekening creëren.
Voor de buitendraad is het iets subtieler. U moet de rand van de cilinder selecteren, vervolgens invoegen/annotatie/draadweergave en een functiebeheerder wordt geopend en biedt u de gemeenschappelijke draden aan (iso, metrisch, maar ook enz.). Aan de andere kant is het aan de tekenkant ingewikkelder omdat de draadmaat niet automatisch wordt ingevoegd. Het is aan jou om het in te voegen via het object van het sjabloon.
Allereerst, is modellering van volledige draad nuttig? Er is een standaard symboliek voor threads, ik kan je alleen verwijzen naar je "cartoonist's guide", ook wel "Chevalier" genoemd naar de naam van de auteur, of het equivalent daarvan, over het onderwerp.
Voor de rest (gebruik van SW) heb @ronathan je heel goed geantwoord