Ik hoorde over de SheetMetalManufacturing tool die me veel tijd zal besparen. Dus probeerde ik de demoversie van de module. Voor sommige delen werkt het en voor andere niet. Ik zou graag willen weten waar ik op moet letten om het best mogelijke resultaat te krijgen en of iemand de elementen kent die ervoor zorgen dat de module faalt. Bijgevoegd is een voorbeeld van een map waar ik graag alle plaatwerkdelen in zou willen uitvouwen. Met de DWG die door de module wordt gegenereerd.
Ik heet u van harte welkom op het forum en ik hoop dat u vaak zult komen om ons ook te laten profiteren van uw ervaring en uw knowhow die specifiek is voor uw sector
Leuke set als opzetstuk Whaouou!
Deze tool is alleen op WEB 3D-ervaring als ik het goed heb begrepen. Deze totaal nieuwe software heeft geen reden om niet te doen wat je wilt (zolang het maar plaatwerk is), vooral omdat je geen beginner bent in het vak!
Ik weet niet wie op dit forum deze tool kent.
Aan de andere kant, zou je ons een voorbeeld kunnen geven van wat niet werkt: het zou ons onafhankelijk van welke software dan ook kunnen verlichten.
Ja inderdaad, ik doe veel plaatwerk in de machines die we ontwerpen, en vaak specifiek op verzoek van de klant, dus ik heb niet vaak hetzelfde uitgeklapt.
De tool maakt deel uit van de MyCadServices premium catalogus die is geïntegreerd in solidworks. Het idee is om al het plaatwerk van je onderdeel naast elkaar te laten zetten in één DWG- of DXF-bestand.
In dit geval heb ik op het DWG-bestand dat ik bij mijn verzoek heb gevoegd elke keer alleen bijna volledig zicht op mijn onderdeel in plaats van het losse en uitgevouwen plaatwerk dat ik zou moeten hebben.
Ja, de module genereert aan deze kant een enkel bestand, geen zorgen. Het is alleen dat ik achterblijf met een reeks niet-ontvouwde weergaven op mijn DWG.
Dit is waarschijnlijk het probleem, SheetMetalManufacturing heeft moeite met het positioneren van 2D-aanzichten. Ik denk dat ze over elkaar heen worden gelegd.
Denkt u dat het probleem voortkomt uit de "complexiteit" van het onderdeelbestand? Ik vraag me af of het probleem voortkomt uit het feit dat sommige bestanden zijn gemaakt met oude versies van SW, zelfs geconverteerd door op te slaan naar een recentere versie, de plaatwerkfunctie is geëvolueerd en dit kan problemen opleveren ... Maak je regelmatig gebruik van deze module? Kent u de limieten voor de bestandsgrootte die goed kunnen werken?
Nee, het is de eerste keer dat ik deze module test... Sorry. Ik denk echter, de andere tools van de MyCad-suite kennende, dat deze laatste liever met een assembly werkt dan met een onderdelenbestand. Maar uw bestand is relatief interessant, zelfs als er nog enkele externe verwijzingen zijn om te vergrendelen/verwijderen).
Hoi allemaal Ik gebruik SheetMetalManufacturing om mijn MEP's te doen, nooit een probleem (voorlopig...). Voor DXFDWG-exports heb ik al een "bug" gehad, als het blad een fout heeft bij het uitvouwen of als SW het om welke reden dan ook niet uitvouwt, blijft het in geprojecteerde weergave. Het ziet eruit als de screenshot van je laatste bericht. Misschien moeten we aan deze kant een kleine controle doen... Goedenacht.
Ja, zoals @a_eriaud zegt, kijk of er al een configuratiepatroon van elke kamer bestaat. Zo ja, controleer dan of de configuratie al is uitgeklapt, zo niet handmatig gecontroleerd op een deel dat het goed uitvouwt. Ik zit in SW2020, dus onmogelijk om te proberen
Hallo Ik heb een test gedaan en ik reproduceer het probleem met uw bestand, er is een probleem met het bijwerken van de weergave in de tekening in de configuratie-flatpattern-configuratie. Weergaven worden gekoppeld aan de juiste configuraties, maar ze worden niet bijgewerkt. Ze worden alleen bijgewerkt als u de 3D opent vanuit de tekenweergave en terugschakelt naar het vliegtuig. Ik heb dit geëscaleerd naar ontwikkeling om te zien hoe we dit probleem kunnen omzeilen en ervoor kunnen zorgen dat SW de weergave opnieuw opbouwt met de bijbehorende configuratie. Philippe
Hallo prossignol en alle anderen die mij antwoorden^^ Dank u voor uw antwoorden.
Ik kijk ook op mijn zij door mijn bestand te vereenvoudigen of door slechts een deel van het plaatwerk uit te vouwen.
Ik was mijn toneelstuk in een eerdere versie aan het voorbereiden om het te delen.
Ik merkte ook dat er iets is dat problematisch is. De plexiglaslook in het toegevoegde stuk krijgt voorrang als ik de zijkant uitklap. Verwijder het eenvoudig om het vel goed uit te vouwen.
Maar dan heb ik nog steeds problemen waarbij ik alleen de rand van mijn plaatwerk zie en niet per se geïsoleerd van de andere lichamen.
En als je al het platte patroon verwijdert en SheetMetal opnieuw start? Het is onwaarschijnlijk dat het werkt, maar hey. Anders @prossignol deel uit van Visiativ die deze software ontwikkelt, dus het is onwaarschijnlijk dat dit probleem zonder softwarewijziging kan worden opgelost.
En ik probeer het zelfs elke keer met plaatwerk te doen. De flankplaat lijkt alleen te werken, maar in de verkeerde richting (je kunt alleen de dikte van de plaat zien). En dit is het geval voor het meeste plaatwerk. Zoals je zegt prossignol, het overschakelen naar de tekening werkt het voor mij bij, maar elke keer voor slechts één plaatwerk tegelijk, dus ik kan niet het hele ding goed exporteren in DWG. Ik zal wat meer kijken of ik iets kan bereiken. Ik probeer MycadTools en deze module is op dit moment het meest interessant voor mij.
Hallo Na analyse van het probleem zullen we een optie toevoegen om deze speciale gevallen op te lossen wanneer we een SOLIDWORKS-reconstructieprobleem tegenkomen. Het geeft de 3D weer nadat elke weergave van de plaatwerkcarrosserie is gemaakt in de configuratie in uitgevouwen toestand. We zijn momenteel bezig met het testen/afronden van de myCADtools 2023 release. Het zal begin december worden uitgebracht. Philippe