Algemene instellingen behouden

Hallo

Dat mijn moederbord verloren is gegaan, betekent dit een nieuwe machine en een nieuwe SW-installatie.

Alleen ben ik al mijn aanpassingen kwijtgeraakt, tenzij ik ze vind op de harde schijf die ik heb hersteld (ik maak altijd regelmatig een back-up op het bureaublad)

Enige probleem dat ik me niet herinner hoe dit bestand is genoemd om het gemakkelijk te vinden

Hoe heet het :-)

Vriendelijke groeten

Hallo

Heb je het over gebruikersinstellingen? Degenen waarmee u uw snelkoppelingen en uw omgeving kunt opslaan?

Als dat het geval is, doorzoek dan de hele computer met de extensie ".sldreg"

Hoi zozo_mp,

Voor de naam kan ik je niet helpen, maar de extensie is .sldreg 

1 like

Ik weet het niet  zeker, maar als  je je harde schijf hebt hersteld, kun je dan niet de hele installatiemap kopiëren en die van de nieuwe installatie vervangen en dus ook alles herstellen als je de back-up niet kunt vinden???

Met dank aan @ac Cobra427 en @Gauthik67

Dat is waar ik naar op zoek was, ik kreeg 95% terug, dat is het altijd. :-)

2 likes

@ ac Cobra

Nee!!! alles op de C: schijf is onherstelbaar (bedankt Windaub) inderdaad met de oude machine was ik in W7 gebleven en alleen de nieuwste versie van W10 stelt je in staat om van machine te veranderen zonder dat je alle software opnieuw hoeft te installeren.

Je kunt een HDD die een besturingssysteem bevat niet lezen omdat het nieuwe besturingssysteem niet weet hoe het moet (behalve blijkbaar met de nieuwste W10-versie)

Aan de andere kant werden alle andere gegevens (inclusief alle onderdelen en ASM-bestanden) warm gespiegeld op een andere schijf die niet afhankelijk is van het besturingssysteem (het gedraagt zich als een externe schijf). Daarnaast had ik van dit verslag een back-up gemaakt van de werkzaamheden DATA (riem en bretels)

Dus voor SW wijs ik nu alles naar de schijf die niet C is:

Zoals bijvoorbeeld de back-ups om de 10 minuten en ook de .sldreg

Hallo

Tenzij ik me vergis, om een HDD te lezen die een besturingssysteem voor gegevensherstel bevat, kun je jezelf op een pc met een linux zetten (of een liveLinux starten), je monteert de HDD en daar neem je alles wat je wilt.

Vriendelijke groeten

1 like

Of stop de HDD in een externe USB-box