Ik ben op zoek naar het documenteren van de prestatieanalyses van de onderdelen en samenstellingen van mijn bedrijf.
Het idee is om commentaar te geven op het aantal functies van de onderdelen met de langste revisie-/openingstijden.
Weet u (afgezien van de prestaties van de machine) wat de aanbevelingen van Solidworks zijn met betrekking tot de volgorde van functies (bollen, verwijderen, filets, boren, herhalingen, enz.)?
En het aantal functies waarboven het raadzaam kan zijn om te werken?
Dit zijn 2 vragen die vragen om meer Dassault-aanbevelingen dan om gedegen advies (d.w.z.: ondersteunende documenten, als die bestaan)
Ik denk niet dat zo'n document bestaat, het hangt sterk af van de gebruikte machine. En elke reconstructietijd hangt af van het aantal functies, maar ook van wat de functie is, het aantal schetslijnen, het offsetvlak... Dus erg ingewikkeld of zelfs liever onmogelijk om zo'n document te maken naar mijn mening.
Bovendien zou het commercieel de grenzen van de software kunnen aantonen, wat SW zeker niet wil!
Ik denk dat om herbouwtijden te voorkomen wanneer de onderdelen goed zijn voor de productie, je de bouwas moet vergrendelen met de vergrendelingsstang.
Toen ik met CAD begon (op Pro-Eng), zei de trainer dat we eerst de basisfuncties moesten uitvoeren (extrusie, revolutie), dan de vormfuncties en dan de afwerkingen (filets, afschuiningen).
Uit mijn ervaring zou ik willen toevoegen dat het beter is om meer functies te hebben op basis van eenvoudige schetsen dan weinig op basis van complexe schetsen.
Vrijheidsgraden die aan de software worden overgelaten, moeten zoveel mogelijk worden vermeden: volledig beperkte schetsen, onderdelen die in rotatie worden gestopt.
Afhankelijk van je activiteit heb je speciale gevallen. Zo moest ik onlangs "mechanisch gelaste" constructies (in de zin van SW-functies) maken op basis van complexe profielen (ITEM/BOSCH-systemen). We realiseerden ons dat het beter was om de staven op richting te genereren (één functie na X, één na Y, enz.) en vervolgens de lengteaanpassingen te maken. Ik heb een proefstuk gedaan, bij een aanpassing was de winst aanzienlijk (ongeveer 25%).
Dus als ik een kleine verduidelijking mag maken op basis van recente ervaringen...
De volgorde van de functies is super belangrijk, in mijn geval wat betreft herhaling of symmetrie.
Ik heb laatst het raster van een collega overgenomen om te proberen het te verlichten ... Na verschillende pogingen met de functie "prestatie-evaluatie", ging ik van meer dan 1 minuut naar minder dan 10 seconden... Ik had opnieuw kunnen winnen denk ik, maar het resultaat beviel me wel.
Ik ben op deze manier te werk gegaan omdat dit raster is geparametriseerd met vergelijkingen en zich automatisch aanpast aan vele configuraties...
Ik begon met 4 vierkanten in verschillende materiaalverwijdering om vervolgens voor elk vierkant een herhaling te maken ... Het feit dat ik de repetities als laatste doe, bespaart me veel tijd, terwijl ik zeg dat als ik een verwijdering deed, een repetitie, de volgende verwijdering van materiaal veel langer zou duren... Alsof Solidworks vooraf de haalbaarheid aan het bekijken was met al deze vierkanten die al eerder werden herhaald...