Gelaste constructie en stuklijst

Hallo 

In een gelaste constructie wil ik voorkomen dat mijn verwijdering van materiaal hetzelfde deel in de nomenclatuur loskoppelt.

Laat het me uitleggen, ik heb momenteel 11 stukken met een lengte van 2774 mm zoals hieronder 

Zodra mijn materiaalverwijdering is voltooid, scheidt het mijn twee stukken, ik ga van 11 naar 9.

Is het mogelijk om materiaal van gelaste onderdelen te verwijderen zonder ze te scheiden in de stuklijst?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

1 like

Waarom zou u dit niet doen door materiaal te verwijderen in een bovenmontage of door in het slechtste geval extra assemblage in te voegen.

5 likes

sbadenis, ik heb je oplossing geprobeerd, maar het lost mijn probleem niet op, het dissocieert ondanks de manipulatie...

Hallo

Ik denk dat de sbadenis-oplossing werkt. U moet uw gelaste constructie in een assemblage plaatsen, maar zonder het verwijderen van materiaal en deze in de assemblage uitvoeren zonder de gelaste constructie te bewerken en de verwijdering van materiaal niet naar het onderdeel propageren. 

3 likes

Hallo

U kunt uw stuklijst maken die automatisch wordt gemaakt op basis van de Weld Stock-configuratie door uw verwijderingsfunctie in de verwijderstatus te zetten

in de configuratie Lasvoorraad, maar niet in de configuratie Bewerkingsvoorraad.

Je zult dus al je identieke lichamen in je nomenclatuur hebben.

2 likes

Hallo

Het werkt inderdaad, maar wat we als oplossing zoeken, is dat de ongesneden delen + de gedeeltelijk gesneden delen bij elkaar worden gegroepeerd. (In werkelijkheid zullen de onderdelen in de productie precies hetzelfde debiet hebben.)
Die boven en onder de extructie zullen echter nieuwe onderdelen zijn, omdat ze niet dezelfde stroom zullen hebben.

Gehecht.

piece.zip
2 likes

SKOCH Ik ben in 2015, ik kan je bestand niet openen.

Ik heb geprobeerd het zelf te doen, maar er verandert niets in mijn nomenclatuur. 

Hoi allemaal

Het is ons eindelijk gelukt om je dossier te openen via de SolidWorks 2018 Cloud tool

Toen ik het onderdeelbestand opende, merkte ik dat de gelaste constructiefunctie niet op dezelfde manier wordt gebruikt als bij ons.

We hebben een profielbibliotheek voor onze onderdelen, zodat we gemakkelijker van profiel kunnen wisselen
Dan hebben we een schets om het materiaal te verwijderen.

In uw dossier is het, als ik me niet vergis, gewoon een "gelaste constructie" module die wordt geopend en vervolgens is er een extrusie gemaakt.

Ten slotte kunnen we op de tekening in de nomenclatuur de 20 onderdelen zien die dezelfde afmeting hebben
Terwijl we de 15 stukken van 200 zouden moeten zien, de 5 van 52,33 en de laatste 5 van 49,84.

Ik weet niet of onze behoefte is begrepen of dat wij het zijn die uw antwoorden niet hebben begrepen. Ik wilde gewoon de balans opmaken van wat we aan onze kant begrepen.

capture.jpg
1 like