Bouwen op "plaats"

Hoi allemaal

Ik heb een stuk document ingebouwd, een centraal stuk of is geënt op andere kleine stukjes, mijn vraag is, ik zou dit kleine stukje willen herstellen met  voor elk van hen een stuk document om te kunnen maken

de tekening gemakkelijk en gebruik ze later op mijn manier hoe ga je te werk om ze te herstellen  dank u voor uw antwoord.

Marco.

Hello@marco

Ik ben aan het checken!

Je hebt wel een SLDPRT-document dat een reeks lichamen bevat.

Je hebt niet al je kleine onderdelen gemaakt vanuit een ASM, in dat geval zou je een SLDASM-bestand hebben

Vriendelijke groeten

PS: in principe gebruiken we een asm die alle individuele SLPRT-onderdelenbestanden bevat (apart van de asm gemaakt) en die door beperkingen in de ASM zal worden samengesteld. Dit is de eenvoudigste AMHA

4 likes

Ja, ik gaf er de voorkeur aan om op deze manier te bouwen, denkend dat ik dit kleine onderdeel achteraf zou kunnen isoleren om er echte onafhankelijke onderdelen van te maken, maar  het wint niet op solidworks, ik tekende op de topsolid-versie lager dan versie 7 en als mijn geheugen goed is, hebben we met 2 methoden gebouwd; Zei in "plaats" of "omhoog" Ik dacht dat ik de montage die ik nog niet zo goed ken onder solidworks niet moest gebruiken, maar het gaat komen.   Daarom gebruiken we de methode.

Nogmaals bedankt voor uw antwoorden

Marco

Het is mogelijk om beide methoden ook in te bouwen met Solidworks, maar ik zou je er niet meer over kunnen vertellen

Ik denk toch te veel aan de montage in de werkplaats ;-) of alles ligt los op de montagetafel maar gelukkig is er een mooie opname gemaakt door Marco voor de montage ;-) ;-)

Vriendelijke groeten

Als het alleen gaat om het verwijderen van de tekeningen, is het mogelijk om de body('s) te selecteren die in een weergave moeten worden weergegeven (knop bovenaan in de functiemanager van de weergave).
Een andere methode, niet veel beter vanuit het oogpunt van werkende orthodoxie, is om configuraties te maken en de overtollige lichamen te verwijderen.

Om het schoner te maken, moet je het bestaande onderdeelbestand kopiëren naar evenveel bestanden als er delen zijn, elk bestand bewerken om alleen de juiste functies te behouden, de externe links verbreken, de asm bouwen.

1 like

Hallo @Marco,

Om een onderdeel dat uit verschillende lichamen is opgebouwd op te slaan in verschillende onafhankelijke onderdelen, hebt u de functie "lichamen opslaan" beschikbaar (Insert/Functions/Save bodies). Het maakt het zelfs mogelijk om het onderdeel om te zetten in een assemblage (de onderdelen worden dan correct in de ruimte gepositioneerd en vervolgens bevroren).

avant enregistrement des corps

après enregistrement des corps

2 likes

Hallo

Het probleem met deze methode is dat de lichamen worden geassocieerd met het bestand waaruit ze afkomstig zijn. Het is daarom noodzakelijk om het originele bestand te bewaren om het te kunnen wijzigen.

De basisoplossing zou zijn geweest om een assembly te maken met onderdelen die in deze assembly zijn gebouwd en deze vervolgens in eerste instantie op te slaan als interne onderdelen van dezelfde assembly (op dit moment geen externe bestandsregistratie).

Het is dan gemakkelijker om ze buiten te bewaren terwijl je de bouwboom behoudt.

1 like

Een eenvoudige oplossing is om verschillende weergavetoestanden te maken: één globale waarin we alles zien en één per lichaam.

In de tekening hoef je alleen maar de weergavestatus van een lichaam te kiezen om alleen het te zien en al het andere te verbergen.

Het is niet de snelste, maar het werkt best goed.