Opmerking overzicht

Hallo

Wanneer ik notities in een clip maak en er een omtrek op toepas en de notitie op meerdere regels staat, wordt er een omtrek gemaakt voor elke regel en niet voor de hele notitie.

Het is des te vreemder dat ik dit probleem tegenkom op slechts één van de stations waar SdWks is geïnstalleerd. Ik kan niet vinden welke parameter ik moet wijzigen.

Dank u voor uw hulp.

Hello@cde_1

Stom ding dat je kunt proberen.
Als u een regelterugloop doet (invoeren of invoeren), wordt ervan uitgegaan dat het twee afzonderlijke alinea's zijn, vandaar de contouren voor elke regel.

Aan de andere kant, als je shift+enter (shift + enter) doet, dan is het een regeleinde in dezelfde alinea (zoals in Word, en de meeste messengers en tekstopmaaksoftware, ) en daarom zou het geen nieuw overzicht moeten genereren omdat het dezelfde alinea is met meerdere regels.

Hou ons op de hoogte als het werkt ;-)

Vriendelijke groeten

4 likes

@Zozo_mp: het is Ctrl+Enter, maar het verandert niets

Het is dus gemeen, er zijn 2 manieren om een kader rond de tekst te plaatsen:
- ofwel vinken we het vakje aan in de functiemanager wanneer het notitieobject is geselecteerd;
- Ofwel selecteer je tekst in de notitie, en met hetzelfde Feature Manager-selectievakje kun je een vorm toepassen op die tekst. Maar inderdaad, of het nu is door in te voeren of ctrl-ing, de 2 lijnen zijn onafhankelijk van elkaar ingekaderd.

3 likes

Hallo @cde_1,

Er zijn twee manieren  om een kader rond de tekst  te plaatsen, zoals @ stefbeno aangaf

Als u een tekst op meerdere regels wilt hebben, gebruikt u de ENTER-toets

1. Opmerking bij het bewerken, we zullen de tekst selecteren
  2. Als u de notitie selecteert via de linkermuisknop, wordt de notitie als geheel ingekaderd

Kleine toevoeging van informatie, het is mogelijk om de notitie te centreren, marges aan de zijkanten toe te voegen

2020_03_05_16_52_59_window.png
1 like

Beste @stefbeno :-)

[HS AAN]

Het is shift +enter ik blijf volhouden    ;-)   en niet ctrl +enter wat geen enkel effect heeft.

Je zou het kunnen proberen STP, je weet maar nooit, want het is een Windows-functie en geen software zoals mij werd verteld. Een Windows-routine is raar, nietwaar :-)

[HS /UIT]

Lieber Herr @Zozo_mp,

Het spijt me dat ik je (gedeeltelijk) tegenspreek:
- op dit forum, Word, maakt shift-enter inderdaad een regeleinde en geen alinea-einde (makkelijk te testen: de regelafstand is niet hetzelfde);
- op XL valideert shif-enter de huidige cel en verplaatst de selectie in de tegenovergestelde richting (d.w.z. naar boven in het geval van standaardinstellingen) dan wanneer u Enter doet. Met Alt-enter kunt u een regeleinde in een cel maken.
- op SW, shitft-enter laat me een mooi vierkant zien:

en Ctrl-enter (hier toegepast voordat Shift-entry wordt uitgevoerd) maakt een regeleinde:

1 like

Sorry Zozo_mp maar hetzelfde gedrag als stefbeno op de shift + Enter!

Hallo @stefbeno en @sbadenis

Bedankt jongens voor het controleren. ;-) Dat is tenminste een vierkant antwoord!

Ik verontrust mijn slechte oplossing zodat deze voor altijd van de ruimte-tijdhorizon verdwijnt, ongeacht de gebruikte versie van SW.

Vriendelijke groeten

1 like

Hoi allemaal

Dank u voor uw antwoorden. Na verschillende manipulaties werd alles weer normaal, zeker een slechte manier om dingen te doen op het station in kwestie. De elementen van het antwoord beschrijven perfect de werking die ik krijg: de omtrek wordt rond de hele notitie gemaakt of gewoon op een lijn, afhankelijk van het type selectie.

Bedankt.