Span de tandriem op een poelie en een lager en zie de mvt

Hallo

Ik ben bezig met het ontwerpen van een 3D-printer onder solidworks 2014 en ik worstel met de aandrijvingen van elke as. Ik moet een combinatie van lager (680zz), tandriem (gt2) en poelie (gt2 20tanden) tekenen. Ik slaag erin om het lager, de poelie te trekken en om katrol/ketting in de assemblages te gebruiken om de katrol met het lager te verbinden (ik test, en de 2 draaien tegelijkertijd). Ik maakte van de gelegenheid gebruik om een riemonderdeel te maken dat ik extrudeerde door een dunne functiebaas en ik tekende de tanden volgens het profiel van de gt2-riemen. Het probleem dat ik tegenkom is dat het in de montage niet mogelijk is om de riem die om mijn lager en poelie draait te hebben, het zou waarschijnlijk nodig zijn om het anders te doen maar ik zie het niet. Dat is mijn eerste probleem.

De 2e, nog steeds gerelateerd aan dit, is dat mijn riem niet gesloten is, hij is open, omdat hij de schuifplaat activeert (ik heb hem dichtgetrokken omdat het gemakkelijker is met de katrol/kettingrelatie van solidworks). Dus hoe maak ik een open tandriem die beweegt/draait rond mijn poelies/lagers?

Ik wil erop wijzen dat ik graag zou willen dat dit gebeurt dankzij beperkingen om live in de assemblage te kunnen zien, zonder de simulatie te doorlopen. Ik heb ook de mogelijkheid om op solidworks 2015 te tekenen als dat het gemakkelijker maakt (ik zag bijvoorbeeld de automatische reconstructie zoals hier op de ketting: https://www.youtube.com/watch?v=KrEIHjZ3Qgs)

Om de 1e versie van mijn tekening te zien: http://benjynet.free.fr/ assemblage-log_64.exe

Bij voorbaat dank,

Ben

1 like

Hallo

Om je eerste probleem te beantwoorden, je groef is een (stijf) onderdeel en geen samenstel dat een schetspad volgt om een katrol/riembeweging te simuleren.
U kunt dus alleen de beweging van uw motorpoelie simuleren.
Op een lijn heb ik het al gedaan omdat het een assemblage was die een traject van schetsen/beperkingen volgde.
Maar voor het bandje hou ik jullie op de hoogte, ik probeer het meteen.

Vriendelijke groeten

voor de beweging van uw dienblad. Creëer een mechanische beperking voor jezelf:

Mechanische belasting Tab / Tandheugel en rondsel.

En voor uw roll-over ben ik niet overtuigd van dit systeem.
Het zou beter zijn om een ander rondsel te plaatsen (hetzelfde als dat van uw motor). Je as kan heel goed alleen een kogellager hebben als je de dingen goed doet.

Maar om terug te komen op uw probleem, zou u een assemblage moeten maken om uw riem te maken.
Dsl: Ik heb niet al te veel tijd om je meer te helpen vandaag.
Ik zal het later proberen.
Fijne dag.

Hoi rvillar,

Nu al bedankt voor het kijken. Toen ik zag dat op de nieuwste versies van soliworks de kettingen dynamisch updaten (zie youtube video), dacht ik dat er iets identieks moest zijn voor de riemen, maar ik kon het niet vinden. Voor de beweging van het kettingblad, ja, ik heb een tandheugelverbinding geïnstalleerd tussen mijn rondsel en mijn LM8UU-aansluiting en het draaien van mijn rondsel drijft mijn kettingblad in vertaling aan. Nou, ik zou zeggen dat het gewoon is om de werking te controleren, want inderdaad, solidworks is meer toegewijd aan statische elektriciteit (hoewel op de nieuwste versies zoals de 2016 de simu eerlijk gezegd goed gedetailleerd is).

Wat vervolgens leuk zou zijn, is om een open riem te kunnen maken die zichzelf weer opbouwt als ik de schaal verplaats. Omdat de riem per meter wordt gekocht en in mijn metalen onderdeel onder het bakje in het midden moet worden gestoken.

Wat betreft het lager, ik heb niets uitgevonden, deze 3D-printer is afgeleid van de prusa i3.

1 like

Bekijk deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/animation-corde-cable-sous-solidworks

waarmee u de bewegingen van uw dek via uw katrol kunt beheren

In het voorbeeld is het een touw, maar het kan ook een riem zijn, het is kif kif

Dit is het werkingsprincipe ....; -)

@+

1 like

Oh mijn liefste, dat is niet slecht maar verdomme, het is werk voor iets dat toch kant-en-klaar in solidworks zou kunnen bestaan. Ze hebben een katrol/riemgereedschap met de mogelijkheid om de riem in stukken te maken en ze hebben geen manier geïntegreerd om de beweging van de riem te simuleren terwijl de katrollen correct draaien. Het is vreemd, nietwaar?

1 like

Ik heb ontdekt hoe ik het moet doen. Ik stuur dit je overdag in een rits toe omdat ik daar werk. Tot gauw
PS: mijn bedrijf is aan het upgraden naar Solidworks 2016.

Moet ik overstappen naar 2016 of is mijn versie uit 2014 voldoende? Anders heb ik de 2015 op de universiteit die ik terug kan krijgen.

1 like

Dit is wat ik voor je heb.
Ik hoop dat dit bij je past.
Je hoeft alleen maar de kanten te veranderen die je nodig hebt en het zal goed zijn.

Goed gedaan en veel succes.

PS: klik a.u.b. onder mijn antwoord "dit antwoord loste mijn probleem op".

benjynet.zip

Ok, ik werk daar, ik kijk vanavond als ik thuiskom, maar als je het vindt, maak je veel mensen blij!

Bij voorbaat dank.

1 like

Het werk van GT22 is erg goed en geavanceerder.
Als je tijd hebt, kijk dan naar wat hij heeft gedaan, maar je hebt een machine nodig die naam waardig om niet alles te laten crashen.
Succes.

1 like

Rvillar, wat je hebt gedaan, is al wat ik heb opgezet met de toevoeging van de riem in de vorm van een stuk met zijn tanden. De truc is nu om de riem te hebben die om de poelies draait, want op dit moment zit deze vast :) Dus ik kan je bericht niet in resolutie zetten.

En dat is wat ik vroeg, hoe het te doen?? GT22 heeft een oplossing voorgesteld, ik vraag me af of het echt geschikt is...

1 like

Het feit dat het via mijn methode elke keer werkt

en nog steeds vrij snel

@+ ;-)

1 like

Hallo benjynet & GT22,

Benjynet, voor mijn kleine montage bewegen alleen de tanden van de couroie en laten de tandwielen bewegen. Maar de gt22-oplossing is ook erg goed. Het is veel werk, maar het is de verdienste ^^.
een+