Mijn probleem is dit: ik kan mijn schets niet beperken als ik een cirkelvormige herhaling doe. Inderdaad, wanneer ik de functie "circulaire herhaling" start, kan ik het oorsprongspunt van het onderdeel niet selecteren. De herhaalfunctie selecteert automatisch een punt in het midden van de kamer, dat niet beperkt is. Het resultaat is dus een ongedwongen schets.
Het is duidelijk dat SW de oorsprong van je standaardschets neemt zolang je je elementen niet hebt geselecteerd om te herhalen, en alleen dan kun je het draaipunt wijzigen.
Ik heb de test gedaan door een punt te selecteren en vervolgens de elementen , maar het zet toch de oorsprong.
Dus voor deze functie raad ik je meer aan om helemaal naar beneden te gaan en je entiteiten te kiezen om te herhalen en vervolgens het midden van je herhaling te kiezen . (De entiteiten die moeten worden herhaald, kunnen ook worden geselecteerd voordat met de herhaling wordt begonnen, eenvoudiger zoals "selecteer tekenreeks".)
Vanuit persoonlijk oogpunt geef ik de voorkeur aan repetities op het niveau van het stuk en niet in de schets, maar het is een persoonlijke keuze.
Nog een klein probleem wanneer je de entiteiten selecteert en vervolgens herhaalt, het zet de stip in blauw, en je zegt tegen jezelf "ba alles wat je hoeft te doen is mijn nieuwe centrum kiezen", en ba nee, je moet opnieuw klikken in het blauwe vak (zelfs als het al is) en daar kun je het punt wijzigen. (zie do supp)
Ik denk dat mijn 1e antwoord nog steeds relevant was; Je moet het midden van een van de herhalingen selecteren en daar een samenvalbeperking maken met de diam 100-schets en de bewerking een tweede keer herhalen zodat de herhaling volledig beperkt is. Ze hadden al een oplossing kunnen vinden om het probleem op te lossen...
Het is waar dat het werkt, maar het probleem is dat bij cirkelvormige herhalingen, als je een verandering in de diameter van de herhaling hebt, het vervelender is om te wijzigen, omdat deze functie een horizontale en verticale dimensie creëert ten opzichte van de oorsprong van het onderdeel
Ah ook als uw deel is gepland om een familie van onderdelen of slechts een variant te hebben, maak dan een gat in de 1e en dan de cirkelvormige herhaling van de functie, het zal gemakkelijker te beheren en beter leesbaar zijn in de boom.
Uitstekend, de FUZ3D-methode werkt perfect (verplaats het midden van de cirkel en beperk de blauwe stip bij de oorsprong). Zelfs als je meerdere vormen in je schets hebt, is het resultaat volledig beperkt.