Coaxiale spanning, tangens

Hallo, ik heb een probleem met de 2e lange cilinder. Ik heb een coaxiale beperking gedaan voor de 2 lange cilinders om in de grote en vervolgens tangensbeperking in te voeren, werkt voor de 1e, maar voor de tweede werkt niet "tangensbeperking zou de assemblage te veel beperken"

capture.png

Hallo

Waarom Tangent? Is het niet eerder coaxialiteit?

Teken anders de assen en dan de collineares.

Moge de kracht met je zijn.

3 likes

Hallo

Je praat over dit probleem op het gebied van assemblage of in simulatie.

Algemene opmerking

Als je een gat en een as hebt, moet je een coaxiale spanning plaatsen en geen raaklijn. OF vertel ons waarom een coax.

Als je dit bericht krijgt, betekent dit waarschijnlijk dat je al een beperking hebt voor je pincode. Verwijder dus een van de twee (de eerste is vaak niet de juiste omdat je de behoefte voelt om er nog een te plaatsen).

Laat een afbeelding van uw creatieboom zien, het wordt eenvoudiger of zet uw assemblage in een ZIP-bestand zodat wij ernaar kunnen kijken.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hoi @OBI WAN

Ik wacht! Maar ik hoop dat de beperking niet is om de staaf op de bodem van het gat te houden. In dit geval moet het afgeknipte uiteinde van de spil raakvlak hebben met het oppervlak van de grote cilinder. En SW vindt het helemaal niet leuk. dit soort beperkingen :-)

4 likes

Hallo

Waarom laat je de tijdelijke bijlen niet verschijnen en gebruik je ze niet om je stukken samen te houden?  

2 likes

De coaxiale spanning is om de 2 cilinders samen te laten vallen en de tangens is eigenlijk om deze op de grote cilinder te blokkeren. Dus voor de 1e werkt het, maar niet voor de tweede.

capture.png

U moet de twee randen selecteren, die aan het einde van de spindel en die aan het doorgaande gat

Merk op dat je het ook op een punt kunt doen als je niet wilt dat de pin aan de andere kant uitsteekt

Simpel nee!

contrainte_de_tangence.jpg
1 like

In dat geval

Grote cilinder tekent een schets die de as van de kleine cilinder op zijn plaats zou zijn.

Beperk tijdens de montage het einde van deze schets met het oppervlak  van de kleine cilinder.

Moge de kracht met je zijn.

obiwan.jpg

Zozo_mp, ik heb de randen van de pin en het gat al geselecteerd , voor de 1e werkt het, maar voor de tweede pin nee. Ik rits de montage dicht, probeer tangensbeperking op de 2e te zetten, het zal niet werken.

assemblage.rar

Er zijn drie manieren om het aan te pakken en in alle drie de gevallen werkt het perfect

Rand op rand

Rand op een vlak of vertiacaal vlak een hellend vlak zijn

Punt op de pen en  tangentie met de scheenbeencilinder

Punt en centrale as van het scheenbeen met een dimensie

Enz... Enz

contrainte_de_tangence_3_facons_de_faire.jpg
1 like

Zoals reeds gezegd,

Het is zonde om 10 verschillende onderwerpen te maken voor vragen die maar in één en hetzelfde onderwerp zouden kunnen zijn...

2 likes

de eenvoudigste lijkt mij, zoals al gezegd (voor mij)

is om de assen te laten zien en ze met een afstand te beperken

Eindpunt Pin-as op scheenbeenas Afstand X te herhalen op alle pinnen

Na coaxialiteit

zoals het antwoord @Zozo & @OBI WAN

@+ ;-)

2 likes

Paf Pif Poef

Dit komt door de manier waarop je al je stukken bouwt, wat op zijn zachtst gezegd onorthodox is. Je houdt ervan om je leven ingewikkelder te maken :-)

1°) Voor het scheenbeen maak je in plaats van een schets met een cirkel en een extrusie op de gewenste lengte, een dunne functie rond een as (zelfs geen omwenteling die de tweede mogelijkheid zou zijn geweest.

2°) Voor  schuine gaten maak je ze met een materiaalverwijderings- revolutie (het is op deze manier niet erg, maar goed omdat de boorassistent zo werkt) in plaats van een gat te maken van een vliegtuig.

Vanuit mijn oogpunt is het niet de 2e die voor opschudding zorgt, maar de 1e met je slanke revolutie. Aan de andere kant weet ik niet waarom deze manier van doen de beperkingen verbiedt.

Welke versie van SW heb je?

@ Allemaal

We kunnen vaak bespreken hoe we het moeten doen, maar zeker omdat ik al sinds ik een kind was bedraad machinaal bewerken in de werkplaats en ik mijn onderdelen altijd bouw met verwijdering zoals de machine zou doen (zoals een monteur of een freesmachine), vandaar de schetsen van de plannen heel vaak. Ik gebruik alleen omwentelingen voor de assen (zoals een draaier).

Aan de andere kant, voor additive manufacturing, heb ik mijn methode volledig veranderd, maar dat is een ander onderwerp :-)  :-)

1 like

Bedankt voor het antwoord, ik zal proberen wat je zegt. Ik heb solidworks 2014.

Geen training, ik heb het echt moeilijk

Je zou zelfs de assen van de gaten moeten kunnen zien

Werkbalk helemaal bovenaan

Display/Show Hide/As  (en astemperatuur indien nodig)

En je zult al je assen zien

door je assen te hebben getoond 

Je zult gewoon toevalligheden moeten maken

Lijnspilas / Lijnas pengat op scheenbeen

Na de eindpunten

en C gesloten

@+ ;-)

1 like

@ GT

het probleem zit hem niet in de coaxialiteit, ongeacht de methode, maar in de tangentie: Rand = > Rand of Rand = > oppervlak om het slippen van de spil te blokkeren.

De PB komt alleen van de manier waarop het de grote cilinder heeft gemaakt.

Voor de rest heb ik vier methoden geprobeerd en ze werken allemaal normaal als je de grote cilinder (het scheenbeen) correct bouwt.

In zijn manier van monteren heeft hij deze onderdelen verschillende keren te veel beperkt (zoals twee vlakken om rotatie te voorkomen), maar het kwam daar niet vandaan, zelfs niet na het opruimen.

Het gebrek aan training is een handicap !vooral voor pinnen in een scheenbeen is het een handicap :-)

Om alles te beperken, gebruikte ik de tijdelijke assen, de vlakken in de onderdelen en ik raakte het oppervlak van het dijbeengedeelte met de rand van de spindel en het werkt heel goed.

assemblage.jpg
2 likes

@Zozo ik weet dat ik je antwoord thread heb gelezen ;-)

Maar het is waar door de assen van elke functie weer te geven

Het is eenvoudiger voor iedereen

om het toeval te zeggen

en kant na de afstand tot de eindpunten

Althans dat lijkt mij ;-)

@+ ;-)

Ik heb de techniek van ac_cobra geprobeerd, door dit te doen, slaagde ik erin de cilinder in te trekken, maar tijdens de simulatie was er een probleem. Dus ik zal je opmerkingen bekijken en opnieuw in elkaar zetten, ik houd je maandag op de hoogte.