Hallo
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om meningen over elkaar te beperken,
(Beperk specifiek twee identieke weergaven [behalve met een andere configuratie], precies boven elkaar).
Bedankt.
Hallo
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om meningen over elkaar te beperken,
(Beperk specifiek twee identieke weergaven [behalve met een andere configuratie], precies boven elkaar).
Bedankt.
Hallo, op het tabblad "weergavelay-out" bovenaan heb je een optie die "Bekijken vanuit een andere positie" is die vastzit aan je verzoek.
Vriendelijke groeten
Hallo
Je kunt de ene weergave niet beperken tot de andere, je kunt ze gewoon verticaal of horizontaal tussen hen plaatsen, niet de 2.
Aan de andere kant kunt u, afhankelijk van uw behoefte, een andere positie invoegen, die overeenkomt met een configuratie : Invoegen/Tekeningaanzichten/Andere positie
Dank u beiden voor uw antwoord.
Wanneer ik "Bekijken vanuit een andere positie" doe, retourneert solidworks het bericht op de onderstaande afbeelding.
Ik heb echter mijn 2 configuraties op het onderdeel.
Hallo
Is het een dwarsdoorsnede? De laatste tijd ben ik hierdoor niet in staat geweest om een "uitzicht vanuit een andere positie" te doen.
Nee, het is geen dwarsdoorsnede en als ik op mijn weergave klik, wordt het vak grijs. Als ik "Bekijken vanuit een andere voorwaartse positie" selecteer, krijg ik de foutmelding.
Zoals gezegd door Raimanu, wees voorzichtig als je details of sneden hebt, het kan problemen veroorzaken om het uitzicht te maken...
Kunt u ons alstublieft uw set laten zien?
Ik kan geen details geven of tonen over het huidige stuk (om privacyredenen binnen mijn bedrijf).
Aan de andere kant zal ik morgen proberen het probleem te reproduceren op een ander deel dat ik kan delen.
Bedankt en een fijne avond.
Oké, ook jij goedenavond
Het uitzicht vanuit een andere positie werkt... voor de vergaderingen! Niet voor de onderdelen.
Maak in uw geval dus opeenvolgende uitlijningen in horizontale, dan verticale (op welk punt de horizontale schakel is gesprongen). Selecteer vervolgens een van de weergaven en klik met de rechtermuisknop op "Weergavepositie bevriezen".
O ja!!! Je hebt gelijk, een stuk kan geen twee verschillende posities hebben en daarom werkt het alleen voor de sets waarvan je de beweging wilt laten zien.
Juist.
Heel goed, bedankt voor je antwoorden.
Inderdaad, momenteel gebruikte ik horizontale uitlijning gevolgd door verticaal, maar wat me stoorde is dat het stuk nog steeds kon bewegen. Dus de "Bevries de positie van het uitzicht" past heel goed bij mij.
Fijne dag!