Hallo Op SW15 heb ik een probleem met beperkingen: tijdens het ontwerpproces moet je beperkingen creëren en vervolgens vernietigen. Deze beperkingen blijven in de modelstructuur staan en worden weergegeven alsof ze zijn verwijderd, behalve dat ze niet opnieuw kunnen worden geactiveerd.
Hieronder staan 2 screenshots van hetzelfde deel van de boom:
Dit gebeurt wanneer het andere deel waarmee het was beperkt, is verwijderd. Als gevolg hiervan kan het niet opnieuw worden geactiveerd omdat het andere stuk niet meer bestaat.
Daarna is het mogelijk om de weesbeperking (van het andere deel) permanent te verwijderen.
@Ac Cobra: Inderdaad, je vraag verraste me, ik zit in SP5.
@Zozo: Wat ik niet begrijp, is waarom de beperking blijft bestaan. Meestal, wanneer u een onderdeel vernietigt, verdwijnt de beperking. Hier heb ik tientallen beperkingen die onnodig verschijnen, omdat er soms ook configuraties zijn, ik kan de beperkingen niet zomaar in bulk vernietigen alleen op basis van hun staat.
Als ik het goed begrijp, is het een functie waarmee je al je beperkingen kunt herstellen als je het onderdeel terugplaatst (reactief).
Dit maakt het mogelijk om, wanneer een onderdeel door onhandigheid is verwijderd, voor enigszins complexe assemblages niet alle beperkingen opnieuw te hoeven uitvoeren . Stel je een onderdeel voor met 3 beperkingen dat vijftien keer of meer zou worden gebruikt in een ASM. Bovendien, als andere delen beperkt zijn tot dit deel, ziet u het nut van het herstellen van alle beperkingen
Opmerking @stef: een paar dagen geleden heb ik op dit forum aangegeven hoe je massaal (met een heel simpele manip) en definitief deze overbodige beperkingen kunt verwijderen. (Ik kan de link op dit moment niet vinden).
Ik heb niet gekeken hoe ik deze functie kan verwijderen.
Aan de andere kant ben ik het niet helemaal met je eens over je opmerking over de configuraties.
Inderdaad, als je een deel permanent verwijdert (en niet door de verwijderfunctie van feature manager) beantwoordt het niet meer aan de logica van de configuraties (althans zoals ik deze functie begreep. Dus het definitief schrappen van een onderdeel beantwoordt aan een andere logica, lijkt mij, configuraties.
Maar ik gebruik nooit configuraties , dus ik zou geen goed advies zijn over dit onderwerp :-)
Aan de andere kant, voor configuraties zonder permanente verwijdering, moet u in de online help kijken wat ze over het onderwerp zeggen
De beperkingen worden niet tegelijkertijd met het onderdeel vernietigd, omdat wanneer het wordt vernietigd, er een bevestigingsvenster verschijnt en meestal klikt u op "OK" zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over wat er is gemarkeerd.
In de opties van dit venster is er een optie "Verwijderde onderliggende functies", als deze niet is aangevinkt, worden de beperkingen niet verwijderd.