Solidworks Schets Beperking

Hallo allemaal, ik werk onder Solidworks 2018.

Wanneer ik een schets teken, markeert de software vooraf gedefinieerde schetsbeperkingen: verticaal, horizontaal... Ik zou graag willen weten hoe ik deze functie tijdelijk kan uitschakelen?

Ik wil niet langer dat de software mij een beperking biedt.

Dit kan zowel praktisch als omslachtig zijn. Vooral wanneer u een afbeelding nauwkeurig wilt knippen en de software u bij elke muisklik een verticale of horizontale beperking biedt.

Zoek een foto om duidelijker te zien.

Ik kijk uit naar uw terugkeer en dank u bij voorbaat

. Met vriendelijke groet, Sylvain

PS: Hier is een foto omcirkeld in zwart van de automatische functie die ik wil configureren.

Goedenavond Sylvain

Je hebt twee oplossingen

Degene die geschikt is voor de gehele duur van de tekening of zolang u deze optie handhaaft:

Om dit te doen: klik in de tabbladen op ==> TOOLS ==> Opties ==> Sketch = Schakel automatische relatie uit (dit schakelt alles onder dit vinkje uit) of je deselecteert alleen de relaties die je niet bevallen. ==> Valideren

Nog een puntoplossing (die ik bijna elke dag gebruik) die je af en toe van pas  kan komen. Als u bijvoorbeeld een lijn tekent, en als u de CTRL-toets ingedrukt houdt, biedt SW u geen automatische relatie. Zodra je CRTL loslaat, zijn de relaties weer actief voor de volgende regel.

Vriendelijke groeten

7 likes

Perfect, bedankt lieve Zozo_mp voor je antwoord.

Ik wil ook benadrukken aan de mensen die verantwoordelijk zijn voor de site dat het zeer goed gedaan, duidelijk en ergonomisch is.

Nogmaals bedankt voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Susan 

1 like